مهاجرت لوکزامبورگ

در این مقاله به بررسی مهاجرت لوکزامبورگ می پردازیم و روش های مهاجرتی به این کشور را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه:

لوکزامبورگ کشوری در غرب اروپا و عضو اتحادیه اروپا است که امروزه به دلیل مزایای زیادی که برای مهاجران دارد، به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تبدیل شده است. لوکزامبورگ در لیست کشورهای ثروتمند دنیا قرار دارد.

علاوه بر این کشوری توسعه یافته در بخش های مختلف می باشد. از این رو کشور مناسبی برای افراد ایرانی خواهان مهاجرت است. در این مقاله همراه ما باشید تا با روش های مهاجرت لوکزامبورگ آشنا شوید و در این راستا اطلاعات جامعی کسب کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله زندگی در لوکزامبورگ نیز مطالعه نمایید.

در این مقاله می خوانیم:

  1. کشور لوکزامبورگ کجاست؟
  2. مزایای مهاجرت لوکزامبورگ
  3. انواع روش های مهاجرت به لوکزامبورگ
  4. مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ
  5. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لوکزامبورگ
  6. مهاجرت از طریق کار به لوکزامبورگ
  7. مهاجرت از طریق ازدواج به لوکزامبورگ
  8. مهاجرت از طریق تولد به لوکزامبورگ
  9. مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق مهارت و فعالیت های ورزشی
  10. مهاجرت از طریق پناهندگی به لوکزامبورگ
  11. اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ
  12. شرایط اخذ تابعیت کشور لوکزامبورگ
  13. سخن پایانی

 کشور لوکزامبورگ کجاست؟

 کشور لوکزامبورگ کجاست؟
کشور لوکزامبورگ کجاست؟

لوکزامبورگ در غرب اروپا واقع شده است و همسایگان او آلمان، فرانسه و بلژیک می باشد. لوکزامبورگ عضو اتحادیه اروپا است و ثروت زیادی دارد. اقتصاد این کشور به دلیل همسایگی با کشورهای توسعه یافته ای نظیر آلمان، فرانسه و بلژیک بسیار خوب است و روندی صعودی را طی می کند.

نوع حکومت این کشور پادشاهی مشروطه است و به دست دوک بزرگ می باشد. جمعیت این کشور کوچک حدود 600 هزار نفر می باشد.

جالب است بدانید محل اولیه ی انعقاد قرارداد شینگن در روستایی به نام شینگن در کشور لوکزامبورگ انجام گرفت. امروزه کشور لوکزامبورگ به عنوان یکی از امن ترین کشورها در دنیا شناخته شده است. فرهنگ این کشور ادغامی از موسیقی، عکاسی و نقاشی می باشد.

از این رو موزه ها، سالن های تئاتر، سالن های کنسرت و گالری های زیادی را در این کشور وجود دارد.

مردم این کشور به سه زبان اصلی فرانسوی، ژرمنی لوکزامبورگ و آلمانی مسلط هستند و صحبت می کنند. اما بیشتر زبان فرانسوی رواج دارد.

در بخش هایی از این کشور برخی از مردم به زبان پرتغالی نیز صحبت می کنند. افرادی که به لوکزامبورگ مهاجرت می کنند مشکل زبان نخواهند داشت. زیرا در بخش های بانکی و مشاغل صنعتی انگلیسی نیز رواج دارد.

مزایای مهاجرت لوکزامبورگ

مزایای مهاجرت لوکزامبورگ
مزایای مهاجرت لوکزامبورگ

هر ساله تعداد زیادی مهاجر خارجی وارد کشور لوکزامبورگ می شوند که آمار آن ها روندی صعودی دارد. در این میان آمار مهاجران ایرانی نیز زیاد است زیرا مهاجرت و اقامت در این کشور از مزایای زیادی برخوردار می باشد. از جمله مزایای مهاجرت لوکزامبورگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کشور لوکزامبورگ امنیت بالایی دارد و اصولا میزان فساد در آن بسیار کم است.
  • کشور لوکزامبورگ از نظر تولید ناخالص داخلی، دومین کشور ثروتمند جهان می باشد.
  • در این کشور وضعیت سیاسی باثبات است.
  • میزان حقوق و دستمزد در این کشور بالا است.
  • کشور لوکزامبورگ زیر ساخت های بسیار عالی و منحصر به فرد دارد.
  • میزان مالیات در این کشور بسیار پایین است و اغلب کسب و کارها معاف از پرداخت مالیات می باشند.
  • کشور لوکزامبورگ دارای بانک های امنی می باشد که مشهورترین آن Banque et Caisse d’Épargne de l’État است و به عنوان نهمین بانک امن دنیا شناخته شده است.
  • به دلیل چند فرهنگی بودن کشور لوکزامبورگ مهاجران خارجی برای زندگی در این کشور مشکلی نخواهند داشت.
ادامه مطلب>>
  • دولت لوکزامبورگ از مهاجران خارجی حمایت می کند و مسیر مهاجرت را برای آنان هموار کرده است. مردم این کشور نیز استقبال خوبی از مهاجران دارند.
  • موقعیت جغرافیایی کشور لوکزامبورگ نیز به گونه ای است که از آب و هوای مطلوبی برخوردار است و از این بابت مناظر بکر طبیعی خیره کننده ای دارد.
  • در کشور لوکزامبورگ بستر برای پیشرفت شغلی به خصوص در بخش های تجاری، فراهم می باشد.
  • در این کشور دانشگاه های معتبر جهانی با امکانات پیشرفته وجود دارد که به دانشجویان خارجی نیز پذیرش می دهند.
  • افراد خارجی با سرمایه گذاری یا اشتغال در این کشور می توانند اقامت دائم و تابعیت اخذ کنند.
  • پاسپورت کشور لوکزامبورگ اعتبار بالایی دارد و از طریق آن افراد می توانند بدون ویزا به کشورهای حوزه شینگن و اتحادیه اروپا سفر کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت پزشکان به کانادا نیز مطالعه نمایید.

 

انواع روش های مهاجرت به لوکزامبورگ

در بخش قبلی در رابطه با مزایای مهاجرت لوکزامبورگ صحبت کردیم. اما موضوعی که حائز اهمیت است، نحوه مهاجرت به این کشور می باشد. شما از طریق یکی از روش های زیر می توانید ویزای لوکزامبورگ را اخذ کنید و به این کشور مهاجرت نمایید:

مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ:

مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ
مهاجرت تحصیلی به لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ دانشگاه ها و مراکز آموزشی با رنکینگ بالایی دارد که گزینه مناسبی برای تحصیل افراد خارجی نیز می باشند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کشور لوکزامبورگ باید ویزای بلند مدت اخذ نمایند.

هر یک از دانشگاه های لوکزامبورگ برای پذیرش دانشجویان خارجی شرایطی را تعیین کرده اند که جهت اطلاع از آن ها لازم است به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید یا با یک کارشناس مجرب مشورت نمایید. دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیل خود باید به کشور خود بازگردند.

 به صورت کلی لازم است مدارک زیر را جهت اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ ارائه نمایید:

  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • آخرین مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • مدارک هویتی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدرک زبان معتبر با حداقل نمره قبولی
  • نامه تمکن مالی

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مهاجرت پزشکان به دانمارک را مطالعه کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به لوکزامبورگ :

سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ در نهایت منجربه اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور می شود. این در حالی است که سرمایه گذاری در کشور لوکزامبورگ مزایای زیادی دارد. به دلیل پایین بودن نرخ تورم، نرخ بیکاری، نرخ مالیات و نرخ مصادره اموال در این کشور، سرمایه گذاری در بخش های مختلف می تواند بسیار سودآور باشد.

 علاوه بر این کشور لوکزامبورگ ثبات اقتصادی دارد و به عنوان یکی از برترین کشورها در حوزه اقتصاد محسوب می شود.

افراد خارجی می توانند از طریق روش های زیر در لوکزامبورگ سرمایه گذاری نمایند و آینده شغلی خود را تضمین نمایند:

  • ثبت شرکت خصوصی
  • ثبت یک شعبه از شرکتی که در حال فعالیت است
  • خرید سهام و سرمایه گذاری در یک شرکت فعال
  • خرید ملک و مستغلات
  • کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار سودآور
  • سرمایه گذاری در صندوق ملی کشور لوکزامبورگ

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پزشکان به امارات دیدن کنید.

مهاجرت از طریق کار به لوکزامبورگ :

مهاجرت از طریق کار به لوکزامبورگ
مهاجرت از طریق کار به لوکزامبورگ

از دیگر روش های مهاجرت لوکزامبورگ اخذ ویزای کار می باشد. افراد خارجی برای اخذ ویزای کار کشور لوکزامبورگ نیاز به جاب آفر (Job Offer) دارند. جاب آفر باید از یک کارفرمای کشور لوک، تحت شرایط خاصی اخذ شود. اخذ جاب آفر مهم ترین و اصلی ترین راه اخذ ویزای کار لوکزامبورگ می باشد.

 کار در لوکزامبورگ مزایای زیادی برای مهاجران خارجی دارد. از آن جا که کشور لوکزامبورگ در بخش اقتصاد به پیشرفت های عظیمی دست یافته است، اشتغال در این کشور شامل حقوق و مزایای بالایی خواهد بود.

وجود تعادل بین کار و زندگی، امنیت بالای شغلی، درآمد بالا و … باعث شده است بسیاری از افراد خارجی برای کار به این کشور مهاجرت کنند.

 از این رو گزینه خوبی برای متقاضیان مهاجرت ایرانی ها نیز می باشد. چندین موسسه اتحادیه اروپا در کشور لوکزامبورگ فعالیت دارند که این موضوع سبب شده نیروهای کاری بین المللی زیادی به این کشور مهاجرت کنند.

جهت کار در لوکزامبورگ و اخذ ویزای کاری لازم است شرایطی را دارا باشید. داشتن سوابق کاری مرتبط با تخصص و مهارت بالا از مهم ترین و اصلی ترین شرایط است. در مرحله بعد کارفرمای لوکزامبورگی باید جاب آفر صادر نماید و میزان حقوق شما را مشخص کند.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت پرستار به لوکزامبورگ نیز مطالعه نمایید.

در مراحل بعدی لازم است مدارک لازم است مدارک زیر را ارائه نمایید:

  • اثبات سوابق کاری
  • مهاجرت پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک هویتی
  • نامه اثبات تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه معتبر
  • نامه جاب آفر
  • مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)
  • مدارک لازم جهت اثبات رزومه کاری

مهاجرت از طریق ازدواج به لوکزامبورگ :

مهاجرت از طریق ازدواج به لوکزامبورگ
مهاجرت از طریق ازدواج به لوکزامبورگ

در صورتی که یک فرد خارجی با یک فرد تبعه کشور لوکزامبورگ ازدواج کند، می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید و به لوکزامبورگ مهاجرت نماید. لازم است بدانید مهاجرت از طریق ازدواج به لوکزامبورگ نیز دارای شرایط می باشد و لازم است مدارک مهمی ارائه گردد.

فرد تبعه لوکزامبورگ باید نامه تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی را ارائه نماید. علاوه بر این زوج باید مدارک لازم جهت اثبات ازدواج واقعی را ارائه کنند تا افسر اداره مهاجرت مجاب شود که ازدواج صورت گرفته، غیر واقعی نمی باشد.

مهاجرت از طریق تولد به لوکزامبورگ :

به صورت کلی اعطای تابعیت از طریق تولد توسط کشورها به دو صورت سیستم خاک و سیستم خون می باشد. در سیستم خاک، هر نوزادی که در خاک یک کشور به دنیا بیاید، تابعیت آن کشور را اخذ می کند. حتی اگر پدر و مادر او تابعیت آن کشور را نداشته باشند.

اما در سیستم خون، نوزادان تابعیت پدر و مادر خود را می گیرند. کشور لوکزامبورگ از سیستم خون پیروی می کند. یعنی نوزادانی که در کشور لوکزامبورگ به دنیا می آیند تنها در صورتی که تابعیت لوکزامبورگ می گیرند که پدر و مادر آن ها تابعیت این کشور را داشته باشند.

مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق مهارت و فعالیت های ورزشی:

دولت لوکزامبورگ از ورزشکاران و مربیان خارجی نیز حمایت می کند و برای آن ها ویزا و اقامت صادر می کند. برای این کار متقاضی باید از فدراسیون ورزشی یا باشگاه های معتبر تاییدیه دریافت کند و قرار کار داشته باشد.

 علاوه بر این ورزشکار باید حداقل دستمزد اجتماعی تمام وقت را از کارفرمای خود اخذ کرده باشد. ورزشکاران جهت مهاجرت به لوکزامبورگ باید ویزای اقامتی نوع C یا D را اخذ نمایند.

مهاجرت از طریق پناهندگی به لوکزامبورگ :

مهاجرت از طریق پناهندگی یکی دیگر از روش های اقامت در کشور لوکزامبورگ می باشد. به دلیل این که مهاجرت از طریق پناهندگی روشی غیر قانونی است و خطرات جانی و مالی زیادی دارد، به هیچ عنوان این روش را توصیه نمی کنیم.

 با این حال تحت شرایط خاصی دولت هر کشوری از برخی پناهندگان حمایت می کند.

 کنوانسیون ژنو قانونی تصویب کرده است که در آن افرادی که به دلیل مشکلات سیاسی، جنگی، مذهبی، گرایش جنسی و … مرود آزار قرار می گیرند یا در کشور خود حق و حقوق کافی را دریافت نمی کنند، می توانند از طریق پناهندگی به کشورهای اروپایی مهاجرت نمایند.

 افرادی که تحت چنین شرایطی قرار دارند بعد از رسیدن به مرزهای کشور لوکزامبورگ باید درخواست خود را به پلیس مرزی ارائه دهند. پلیس پرونده را به اداره مهاجرت ارسال می کند و در آن ها اقدامات و تحقیقات لازم به عمل می آید.

متقاضی در محل اسکان موقت باید بماند تا پرونده او بررسی گردد. بررسی پرونده و اعلام نتیجه ممکن است چند ماه به طول انجامد. در صورتی که متقاضی مدارک لازم جهت ادعای خود را ارائه دهد، دولت لوکزامبورگ با درخواست او برای اقامت موافقت می کند.

اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ
اخذ ویزای همراه لوکزامبورگ

افرادی که از هر طریقی موفق به اخذ اقامت کشور لوکزامبورگ شده اند، مجاز به اخذ ویزای همراه نیز می باشند. با استفاده از ویزای همراه متقاضی می تواند اعضای خانواده خود را به کشور لوکزامبورگ بیاورد. متقاضی می تواند برای افراد زیر تحت شرایط ذکر شده، ویزای همراه اخذ کند:

  • همسر
  • فرزندان زیر 18 سال ( مجرد)
  • پدر و مادر متقاضی
  • فرزند بالای 18 که ناتوانی جسمی داشته باشد
  • افرادی که تحت حمایت حقوقی متقاضی هستند.
  • بستگان یا افرادی که تحت حمایت حقوقی متقاضی هستند.

شرایط اخذ تابعیت کشور لوکزامبورگ

شرایط اخذ تابعیت کشور لوکزامبورگ
شرایط اخذ تابعیت کشور لوکزامبورگ

بیشتر روش های مهاجرت لوکزامبورگ منجربه اخذ اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور برای افراد خارجی می شوند. مدت رسیدن به تابعیت در روش ها متفاوت می باشد. لازم است بدانید اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ به صورت مستقیم منجربه تابعیت نمی شود و متقاضی باید بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازگردد.

مگر اینکه بعد از تحصیل شغلی پیدا کند و ویزای کاری اخذ نماید. معمولا افراد خارجی بعد از حدود 5 سال از اقامت موقت خود در لوک، می توانند برای اخذ تابعیت خود اقدام کنند.

افرادی که تابعیت لوکزامبورگ را اخذ می کنند، نیازی به ترک تابعیت قبلی خود ندارند و مجوز داشتن تابعیت مضاعف را در این کشور دارند. بعد از اخذ تابعیت افراد مجاز به اخذ پاسپورت لوکزامبورگ نیز می باشند. لازم به ذکر است پاسپورت لوکزامبورگ بسیار معتبر است و افراد با آن می توانند به 187 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند.

شرایط لازم جهت اخذ تابعیت کشور لوکزامبورگ شامل موارد زیر می باشد:

  • متقاضی باید 18سال به بالا باشد.
  • متقاضی باید حداقل 7 سال به صورت متوالی در لوکزامبورگ زندگی کرده باشد.
  • لازم است متقاضی در آزمون شفاهی شهروندی نمره قبولی را اخذ نماید.
  • علاوه بر این متقاضی باید در 3 دوره کلاس آموزشی ساختار مدنی شرکت نماید.

سخن پایانی:

مهاجرت لوکزامبورگ کاری سخت و پیچیده نیست. در صورتی که در طی مسیر یک راهنمای ماهر و با تجربه داشته باشید، احتمال موفقیت پرونده شما افزایش می یابد.

از این رو توصیه می شود پرونده مهاجرتی خود را به یک موسسه مهاجرتی معتبر بسپارید تا روند مهاجرت تان سریع تر و دقیق تر پیش برود.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *