مهاجرت پزشکان به سوئد

در این مقاله سعی بر آن است تا برخی از کلیات مورد توجه در باب مهاجرت پزشکان به کشور سوئد بیان شود. همراهمان بمانید.

مقدمه 

مساله ی مهاجرت های خارجی و به ویژه مهاجرت پزشکان به سوئد به عنوان یکی از جدیدترین مسائل مطرح شده در چندین سال اخیر شناخته می شود.

شرایط مساعد کشور سوئد برای پذیرش پزشکان و وجود امکانات لازم و کافی برای پرورش پزشکان خبره در کنار رفاه اجتماعی کشور سوئد موجب شده است تا بسیاری از پزشکانی که قصد ترقی و پیشرفت بر طبق جدیدترین متدهای روز را داشته باشند، کشور سوئد را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند.

که مطالعه ی این مقاله می تواند عاملی در جهت تثبیت تصمیم مبنی بر مهاجرت به کشور سوئد و یا کشوری غیر از آن برای ادامه ی فعالیت در حرفه ی پزشکی باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت پزشکان به امارات را مطالعه نمایید.

فهرست عناوین:

  1. کدام طیف از پزشکان برای مهاجرت به سوئد اقدام می کنند؟
  2. شرایط مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به سوئد
  3. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کشور سوئد
  4. روند انجام امور مهاجرتی برای مهاجرت به کشور سوئد
  5. فعالیت پزشکی در کشور سوئد چگونه ممکن است؟

مهاجرت پزشکان به سوئد

مهاجرت پزشکان به سوئد
مهاجرت پزشکان به سوئد

کشور سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی شناخته می شود که هر ساله افراد بسیاری برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. عوامل متعددی موجب شده اند تا استقبال افراد از سفر به کشور سوئد و حتی مهاجرت به آن رونق یابد.

در این میان اقشا مختلف جامعه برای مهاجرت به این کشور اروپایی اقدام می کنند که در بین این اقشار شاهد حضور پزشکان نیز می باشیم.

پزشکان عمومی و یا پزشکانی که گرایش تخصصی خاصی دارند، می توانند در صورت فراهم بودن شرایط برای مهاجرت به کشور سوئد اقدام کنند. مهاجرت پزشکان به سوئد موضوعی است که در این مقاله به بررسی و تحلیل آن خواهیم پرداخت.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی را مطالعه نمایید.

کدام طیف از پزشکان برای مهاجرت به سوئد اقدام می کنند؟

کدام طیف از پزشکان برای مهاجرت به سوئد اقدام می کنند؟
کدام طیف از پزشکان برای مهاجرت به سوئد اقدام می کنند؟

مهاجرت به کشورهای خارجی را می توان امری کاملا شخصی و وابسته به سلیقه ی افراد دانست. این دیدگاه به عنوان یک دیدگاه کلی در مورد مهاجرت اقشار مختلف جامعه به کشورهای مختلف جهان بیان می شود.

اما گاهی اوقات ممکن است مهاجرت به یک کشور خارجی به عنوان راه نجاتی برای فرد در نظر گرفته شود. همچنین گاهی اوقات ممکن است اقشار خاصی در موقعیت هایی قرار گیرند که در آن، مهاجرت را وسیله ی بازیابی خود بیابند.

چنین مواردی معمولا در بین اقشار خاصی از جامعه و فرهیختگان یک جامعه بیشتر مشاهده می شود.

یکی از بیشترین طیف از افرادی که ممکن است در طول زندگی خود با چنین چالش هایی مواجه شوند، پزشکان می باشند.

پزشکان در یک جامعه نقش اساسی و کلیدی دارند و به همین سبب است که ارزش و مقام چنین افرادی باید گرامی داشته شود. گاهی اوقات بنا به دلایلی خاص و بر طبق شرایطی خاص ممکن است شاهد نبود کرامت کافی برای اقشار خاص جامعه من جمله پزشکان باشیم.

همچنین گاهی اوقات ممکن است برخی از پزشکان با در نظر گرفتن شرایط کنونی خود و ارزیابی آن با توان و ارزش استعداد خود در سطح جهانی به این نتیجه برسند که ممکن است بتوانند در یک جامعه ی مدرن، شرایط و خدمات بهتری را برای مردم فراهم کرده و از طرفی دیگر نیز به سوی قله ی پیشرفت رو به حرکت باشند.

از جمله دلایل اصلی مهاجرت پزشکان به سوئ

این موقعیت و امثال آن ممکن است فرد را به فکر مهاجرت به یک کشور خارجی وا دارد. مهاجرت به یک کشور خارجی می تواند به عنوان عاملی در جهت هموارسازی مسیر پیشرفت یک فرد تلقی شود.

د را می توان هموار سازی راه به سوی موفقیت را تعریف کرد. کشور سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی شناخته می شود که کرامت های لازم برای استفاده از استعدادهای پزشکان و متخصصان امور درمانی در آن به خوبی مورد توجه قرار می گیرد.

از سویی دیگر کشور سوئد به عنوان یکی از جوامع مدرن اروپایی مطرح می شود که همین امر موجبات پیشرفت و ترقی افراد را نه تنها به صورت فردی بلکه به صورت جمعی و خانوادگی نیز فراهم می کند.

موارد این چنینی و فراهم بودن شرایط، همگی به عنوان عواملی شناخته می شوند. که باعث می شود تا اقشار خاصی از جامعه و به ویژه پزشکان برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به سوئد

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به سوئد
شرایط مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به سوئد

هر یک از کشورهای جهان برای پذیرش اتباع سایر کشورها و ارائه ی ویزای اقامتی، قوانین خاصی دارند. این قوانین مصوب قانون این کشورهای می باشد.

به همین سبب صرفا افرادی می توانند اقامت خود را در کشور مقصد دریافت کنند که واجد شرایط تعیین شده توسط قانون کشور باشند. خوشبختانه در مورد کشور سوئد باید گفت که این کشور به عنوان یکی از کشورهای مهاجر پذیر در اروپا شناخته می شود.

به همین دلیل قوانین این کشور به گونه ای وضع شده است تا سیاست های مهاجر پذیری و افزایش جمعیت در آن اعمال شود. از سویی دیگر افرادی که با عنوان پزشک قصد مهاجرت به کشور سوئد را داشته باشند.

از آن جایی که توانایی خاصی دارند، می توانند توانایی های خود را به رخ کشیده و به سبب استعدادهای خود به عنوان شهروند رسمی کشور سوئد شناخته شوند.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به سوئد دقیقا همانند شرایط افرادی اسن که قصد مهاجرت کاری به این کشور را داشته باشند.

به همین منظور افرادی که قصد دارند تا به عنوان پزشک عمومی و یا تخصصی و یا حتی کادر درمانی همانند پرستاری و…. به کشور سوئد مهاجرت کنند باید مدارک پزشکی و رزومه ی کاری مرتبط با فعالیت خود را برای اخذ ویزای اقامتی کشور سوئد ارائه دهند.

همچنین شرایط تعیین شده برای پذیرش مهاجران مثل عدم سوء پیشینه، سلامت کافی و…. نیز جزو شرایط عمومی پزشکان برای مهاجرت و اقامت در کشور سوئد می باشد.

در حال حاضر حدود چهل درصد از پزشکان رسمی کشور سوئد، تبعه ی کشورهای خارجی می باشند که این امر نشان از آن دارد که موقعیت کاری برای فعالیت و طبابت پزشکانی که به سوئد مهاجرت می کنند فراهم می باشد. در ادامه ی مقاله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای اقامتی کشور سوئد نیز بیان خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کشور سوئد

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کشور سوئد
مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به کشور سوئد

ارائه ی مدارک معتبر و قابل استناد به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان صدور ویزای اقامتی در کشور مقصد به حساب می آید. به همین سبب پزشکانی که قصد دارند تا در کشور سوئد مشغول به کار شوند باید مدارک معتبری مبنی بر طبابت خود ارائه دهند.

در روند مهاجرت پزشکان به سوئد، مدارک مطالبه شده توسط سفارت سوئد را می توان به دو دسته تقسیم کرد. دسته ی اول شامل مدارک عمومی می باشد که تمامی افراد متقاضی مهاجرت به کشور سوئد باید چنین مدارکی را ارائه دهند.

اما دسته ی دوم مدارک، آن دسته از مواردی را در بر می گیرد که نشان دهنده ی تخصص فرد متقاضی مهاجرت در امر پزشکی می باشد. چنین مدارکی باید از سوی سفارت سوئد تایید شده و دال بر توانایی فرد در زمینه ی پزشکی باشد.

دسته ی اول مدارک را می توان از جمله مواردی دانست که تهیه ی آن ها عسر و حرج چندانی بر فرد متقاضی وارد نخواهد کرد.

مدارک هویتی مثل شناسنامه و پاسپورت، مدارک تمکن مالی که بر توان مالی فرد دلالت دارد. مدارک تسلط به زبان، مدارکی مبنی بر نبود سوء پیشینه ی کیفری و…. جزو این دسته از مدارک مطالبه شده در جهت صدور ویزای رسمی اقامت در سوئد می باشد.

اما دسته ی دوم مدارک که برای مهاجرت پزشکان به سوئد از سمت سفارت این کشور مطالبه می شود. شامل مواردی است که صرفا اختصاص به طیف پزشکی جامعه دارد. ارائه ی چنین مواردی می تواند این نکته را به اثبات برساند که فرد متقاضی اخذ ویزای سوئد، پزشکی می باشد.

این دسته از مطالبات شامل مواردی همچون مدارک فارغ التحصیلی فرد متقاضی در رشته ی پزشکی، مدارکی که نشان دهنده ی تخصص پزشکی فرد باشد، رزومه ی کاری در زمینه ی پزشکی و…. می باشد.

البته صرف ارائه ی این مدارک را نمی توان به معنی اخذ اقامت کشور سوئد و مهاجرت به این کشور دانست. چرا که این مدارک باید توسط دولت سوئد معادل سازی شده و به رسمیت شناخته شوند.

معادل سازی مدارک ارائه شده، پروسه ی مخصوص به خود را دارد که این پروسه گاهی اوقات بیش از یک سال ممکن است فرد را درگیر خود کند.

همچنین شرکت در آزمون های تعیینی و قبولی در مصاحبه نیز از جمله شروط صدور ویزای رسمی کشور سوئد می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت لوکزامبورگ را مطالعه نمایید.

روند انجام امور مهاجرتی برای مهاجرت به کشور سوئد

روند انجام امور مهاجرتی برای مهاجرت به کشور سوئد
روند انجام امور مهاجرتی برای مهاجرت به کشور سوئد

پزشکانی که قصد دارند تا به کشور سوئد مهاجرت کرده و فعالیت پزشکی خود را در این کشور شروع کنند. باید برای انجام این امر ابتدا درخواست مهاجرت خود را به سفارت رسمی کشور سوئد ارائه دهند.

این درخواست که توسط فرد متقاضی مهاجرت ارائه می شود باید جامع و کامل بوده باشد و تمامی اهداف فرد و چرایی مهاجرت او را به خوبی تشریح کند. همچنین نوع مهاجرت و توانایی های فرد نیز در این درخواست باید ذکر شود.

هر چند که اهداف مهاجرت در مصاحبه و مدارک دال بر توانایی نیز در هنگام جمع آوری مدارک از فرد مطالبه خواهد شد. اما ارائه ی اطلاعاتی مختصر برای ارزیابی اولیه در نامه ی درخواست الزامی می باشد.

پس از پرداخت هزینه ی مربوطه و ارسال درخواست مهاجرت به همراه مدارک خواسته شده، فرد متقاضی باید منتظر پاسخی مبنی بر مثبت و یا منفی بودن پاسخ نامه ی درخواست خود باشد. در صورت مثبت بودن پاسخ نامه ی فرد مبنی بر مهاجرت فرد به کشور سوئد، مدارک تکمیلی خواسته شده نیز باید به صورت کامل ارائه گردد.

در روند مهاجرت پزشکان به سوئد، ارائه ی مدارکی دال بر رسمی بودن طبابت فرد و شناخته شدن او به عنوان یک پزشک نیز الزامی می باشد.

پس از این مرحله و بررسی دقیق مدارک ارائه شده، فرد متقاضی باید در وقت تعیین شده توسط سفارت سوئد برای انجام مصاحبه به سفارت رسمی این کشور مراجعه کند.

هدف از انجام این مصاحبه، کسب اطلاعات در مورد توانایی های فرد و تطبیق این توانایی ها با مدارک ارائه شده می باشد.

همچنین میزان تسلط فرد متقاضی به زبان و توانایی او در علم پزشکی نیز در چنین مرحله ای تا حدودی سنجیده می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن مصاحبه، ویزای اقامتی فرد متقاضی در کشور سوئد صادر خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت پزشکان به کانادا را مطالعه نمایید.

فعالیت پزشکی در کشور سوئد چگونه ممکن است؟

فعالیت پزشکی در کشور سوئد چگونه ممکن است؟
فعالیت پزشکی در کشور سوئد چگونه ممکن است؟

نحوه ی برخورد دولت سوئد با اتباع خارجی دقیقا همانند شهروندان رسمی این کشور می باشد. این مساله بدین معنی است که افرادی که با عنوان پزشک وارد کشور سوئد می شوند. نباید انتظار افتتاح کلینیک و مطب در بدو ورود به این کشور را داشته باشند.

همان طور که قبلا هم گفتیم مدارک چنین افرادی ابتدا باید معادل سازی شده و ارزیابی گردد.

در صورت اعتبار کافی مدارک و به رسمیت شناخته شدن این مدارک از سوی دولت سوئد، فرد متقاضی می تواند همانند سایر شهروندان کشور سوئد، مراحل مربوط به اخذ پروانه ی طبابت و اجازه ی فعالیت پزشکی در کشور سوئد را شروع کند.

گذراندن مراحل مربوطه و قبولی در آزمون طراحی شده برای صدور مجوز کار و همچنین شرکت در دوره های کارآموزی از جمله مراحل مورد نیاز برای اخذ مجوز کار رسمی در کشور سوئد با عنوان پزشک می باشد.

به همین جهت است که در بخش های قبلی مقاله نیز گفته شد که مهاجرت پزشکان به سوئد دقیقا روالی همانند مهاجرت کاری به این کشور را خواهد داشت.

داشتن مدرک پزشکی در داخل کشور به معنی پذیرفته شدن آن از سوی دولت سوئد نمی باشد. تمامی این مدارک پس از معادل سازی و اخذ آزمون و سایر مراحل مذکور اعتبار خواهند یافت.

در صورتی که شما نیز قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید. بهتر است انجام امور مهاجرتی خود را به شرکت های فعال در این زمینه سپرده و یا برای اخذ وکیل رسمی در جهت انجام امور مربوطه اقدام نمائید.

کشور سوئد از جمله کشورهای مهاجرپذیر در قاره ی اروپا می باشد که هر ساله افراد بسیاری برای مهاجرت به این کشور درخواست می دهند. مهاجرت پزشکان به سوئد از جمله مواردی است که می تواند موجب ارائه ی پاسخی مثبت مبنی بر موافقت دولت سوئد برای مهاجرت فرد متقاضی باشد.

در این مقاله برخی از نکات و مسائل مهم در مورد مهاجرت پزشکان به سوئد بررسی شد. که اطلاع از چنین مواردی می تواند تسهیل گر روند مهاجرت یک پزشک به کشور سوئد باشد.

علاوه بر این توصیه می شود در صورت وجود هرگونه سوال و شبهه در باب مهاجرت به کشور سوئد، قوانین و الزامات تعیین شده از سوی دولت این کشور برای پذیرش مهاجران و به ویژه پزشکان به خوبی مطالعه گردد.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست مهاجرت پرستار به لوکزامبورگ دیدن کنید.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *