مهاجرت پزشک به استرالیا

در این مبحث قصد داریم تا درباره مهاجرت پزشک به استرالیا سخن بگوییم. با ما تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

مقدمه

کشور استرالیا به دلیل داشتن امکانات مناسب از نظر محیطی و کیفیت خوب زندگی، اقتصادی پویا و مرفه و جمعیتی گوناگون از اقشار متفاوت، همواره جزء مقاصد پر تقاضا و معروف جهت مهاجرت کردن بوده است.

 از این رو تعجب آور نیست که پزشکان سرتاسر جهان جهت مهاجرت پزشکی به این کشور، اقدام به طرح ریزی و برنامه ریزی کنند.

بر طبق گزارشات موثق استرالیا، این کشور جهت افزایش نیروی کار خود، تصمیم به جذب پزشکان عمومی و دارای تخصص از جای جای دنیا دارد.

 از این رو این مسئله گویای این واقعیت است که امروزه، اوضاع و شرایط مهاجرت پزشک به استرالیا به جهت اشتغال ایده آل و مساعد می باشد.

شغل پزشکی، شغلی با ارزش در کل دنیاست که دوستداران و مشتاقان بی شماری دارد. با افزایش جمعیت، تقاضا و نیاز جامعه به این قشر بیشتر می شود.

از این رو پزشک های باتجربه و پخته به کشورهایی که این خلا و کمبود در آنها به وضوح دیده می شود، نقل مکان می کنند. در آن کشور شروع به کار می کنند و اسکان می یابند.

از جمله کشورهایی که طی سالیان گذشته با فقدان پزشک روبرو بوده است، کشور استرالیا می باشد. این فقدان پزشک در کشور استرالیا شرایط ایده آلی برای دیگر پزشکان ایجاد کرد تا به مهاجرت کردن به این کشور، به جهت اشتغال، درآمد زایی و زندگی بپردازند.

سکونت یافتن در کشور استرالیا در جایگاه پزشک، می تواند مجال شگرفی برای فرد فراهم آورد تا تحولاتی در زندگی خود ایجاد کند و ترقی یابد.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی دیدن کنید.

عناوین مقاله:

  1. شرایط مهاجرت پزشک به استرالیا
  2. روش های مهاجرت پزشک به استرالیا
  3. تخصص های پزشکی مورد نیاز استرالیا
  4. درخواست ویزای موقت و پیدا کردن کار در استرالیا
  5. دریافت مجوز طبابت در استرالیا
  6. حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا
  7. چرا استرالیا؟
  8. سخن پایانی

شرایط مهاجرت پزشک به استرالیا

شرایط مهاجرت پزشک به استرالیا
شرایط مهاجرت پزشک به استرالیا

 شروط مهاجرتی پزشکان به کشور استرالیا و افراد دارای تخصص که تصمیم دارند فعالیت پزشکی در این کشور انجام دهند، از سایر شیوه های مهاجرتی که برای افراد متخصص در حوزه فنی تعبیه شده است، اندکی دشوارتر می باشد.

 به صورت خلاصه وار خط سیر تعیین شده ی ابتدایی برای پزشک های ایرانی در کشور استرالیا، برای رجیستری و به ثبت رساندن مدارک خود در کشور استرالیا به قرار زیر می باشد.

پزشک های ایرانی برای اخذ جوازهای فعالیت پزشکی خود در کشور استرالیا، نیاز است که شروط ذیل را داشته باشند:

دارا بودن مدرک زبان: در اختیار داشتن مدرک زبان آیلتس با داشتن حدالامکان نمره 7، امتحان OET امتحان زبانی می باشد که اختصاصا برای پزشکان تعبیه شده و می توان در این امتحان نیز حضور یافت.

داشتن سابقه کار پزشکی: داشتن سابقه کار پزشکی قابل قبول در کشور استرالیا، حدالمقدور 12 ماه سابقه کار تمام وقت داشتن طی 3 سال قبل.

نداشتن سوء سابقه: پزشک هایی که تقاضای فعالیت پزشکی در کشور استرالیا را دارند. نیاز است در هر کشوری که بیش از 6 ماه در آن زندگی و سکونت داشته اند. جهت اخذ گواهی عدم سوء سابقه اقدامات لازم را انجام دهند.

مدرک پزشکی معتبر: وجود گواهی پزشکی اعتباردار و کسب شده از موسسه های آموزشی مورد تایید کشور استرالیا

سن: از شروط سنی لازم برای مهاجرت کردن پزشکان به کشور استرالیا جهت اخذ جواز، داشتن حداکثر 45 سال سن می باشد.

لطفا از پست مهاجرت پزشکان به دانمارک دیدن کنید.

روش های مهاجرت پزشک به استرالیا

روش های مهاجرت پزشک به استرالیا
روش های مهاجرت پزشک به استرالیا

در حالت کلی 4 راه ممکن جهت مهاجرت کردن پزشکان به کشور استرالیا وجود دارد.

  1. اقدام به مهاجرت در جایگاه پزشک عمومی
  2. اقدام به مهاجرت در جایگاه مدیریت در مراکز درمانی و درمانگاه ها و کلینیک ها
  3. اقدام به مهاجرت در جایگاه پزشک متخصص
  4. اقدام به مهاجرت در نقش سرمایه گذار

مسیر پزشک عمومی

روند نقل مکان کردن به استرالیا در جایگاه و نقش پزشک عمومی به صورت زیر می باشد:

  • ثبت نام AMC و ECFMG

نخستین گام در روند مهاجرت کردن پزشکان عمومی به کشور استرالیا، نام نویسی در ادارات و سازمان های AMC و ECFMG می باشد. AMC یا Australian Medical Council سازمان بررسی کننده میزان دانش و علم پزشکان می باشد. ECFMG نیز سازمانی امریکایی جهت بررسی میزان ارزش مدرک های تحصیلی پزشکان است.

  • امتحان AMC MCQ

گام دوم، دریافت نمره حد نصاب در امتحان AMC MCQ می باشد. این امتحان در کشورهای هم جوار ایران برپا می شود.

  • امتحان زبان

گام بعدی، کسب حد نصاب نمره قبولی در امتحان زبان انگلیسی می باشد. توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مهاجرت پزشکان به سوئد را مطالعه کنید.

تخصص های پزشکی مورد نیاز استرالیا

کشور استرالیا از جنبه امکانات بهداشتی و پزشکی بسیار توسعه یافته است. اصلی ترین شاخه های مربوط به حیطه ی سلامت و پزشکی در فهرست شغل های لازم و ضروری کشور استرالیا قابل رویت می باشند.

پزشک عمومی، متخصص بیهوشی، زنان و زایمان، رادیولوژی، پرستاری، فیزیوتراپی و روان پزشکی از شغل های رایج در این کشور می باشند.

درخواست ویزای موقت و پیدا کردن کار در استرالیا

درخواست ویزای موقت و پیدا کردن کار در استرالیا
درخواست ویزای موقت و پیدا کردن کار در استرالیا

بعد از دریافت نمرات قبولی در آزمون های ذکر شده، قدم بعدی تقاضا برای اخذ ویزای موقت جهت مسافرت کردن به کشور استرالیا برای به انتها رساندن روند Registation و دریافت پیشنهاد کاری می باشد.

دقت داشته باشید که دو روش جهت کار کردن پزشکان در مقطع عمومی در کشور استرالیا وجود دارد.

  1. در جایگاه پزشک خانواده یا General Practitioner که در حقیقت پزشکان قادر خواهند بود با کار کردن در درمانگاه ها به کشور استرالیا ورود کنند.
  2. مسیر بیمارستانی که بعد از سپری کردن امتحان Clinical و اخذ پیشنهاد کاری از طرف بیمارستان، پزشکان قادر خواهند بود توسط آن مشغول به کار بیمارستانی شوند.

مسیر پزشک خانواده حقوق بالایی دارد و بیشتر پزشکان ایرانی این راه را برمی گزینند. ضمنا اخذ حق اقامت بصورت دائم و حق شهروندی پس از چندین سال برای هر دو مسیر بالا ممکن می باشد.

مسیر مدیر کلینیک

پزشکانی که تجربه کار در جایگاه مدیر کلینیک یا درمانگاه و بیمارستان را دارند، قادر خواهند بود از این راه جهت مهاجرت کردن به کشور استرالیا استفاده کنند.

از مزایای این روش در مقایسه با روش های پزشک عمومی و متخصص، می توان به نبود لزومیت جهت حضور یافتن در آزمون های تخصصی پزشکی و اخذ Registration کشور استرالیا اشاره کرد.

برتری دیگر این روش فراهم شدن شرایط دریافت ویزا به مدت 5 سال در همان روزهای آغازین ورود به کشور استرالیاست. ویزای موقت دریافتی در صورت 3 سال اقامت و سکونت و کار کردن به صورت تمام وقت در کشور استرالیا، قابل تبدیل به ویزای دائمی می باشد.

دقت داشته باشید که مسیر ذکر شده لزوما جهت دریافت ویزا به کار نمی رود. بعد از دریافت ویزا، فرد متقاضی ضرورتی جهت کار در جایگاه مدیرکلینیک در کشور استرالیا ندارد. با هر سمتی در این کشور قادر به کار کردن خواهد بود.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه مهاجرت پزشکان به امارات نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

سرمایه گذاری در استرالیا برای پزشکان

سرمایه گذاری در استرالیا برای پزشکان
سرمایه گذاری در استرالیا برای پزشکان

پزشک هایی که دارای شروط زیر می باشند این امکان برایشان فراهم است که قادر باشند جهت اخذ ویزای کار سرمایه گذاری کار آفرینی اقداماتی را انحام دهند.

  1. داشتن حداقل 18 تا 55 سال سن
  2. داشتن مجوز مطب با تجربه کار حدالامکان 2 سال از 4 سال سپری شده
  3. داشتن حدالامکان پس انداز 4 میلیارد تومانی
  4. داشتن گردش مالی بیشتر از 2 میلیارد تومان

ویزای سرمایه گذاری کارآفرینی به مدت 5 سال دارای تاریخ انقضاء می باشد. جهت مبدل کردن آن به ویزای دائمی، نیاز می باشد که مبلغ 200000 دلار استرالیا در این کشور سرمایه گذاری کنید.

از مزایای ویزای سرمایه گذاری این می باشد که لزومیتی برای حضور یافتن در آزمون ها و مبدل سازی مدارک پزشکی در کشور استرالیا نمی باشد.

در صورتی که تصمیم به اشتغال در جایگاه پزشک در کشور استرالیا دارید به کسب نمره قبولی در آزمون های در ارتباط با این رشته احتیاج دارید.

دریافت مجوز طبابت در استرالیا

دریافت مجوز طبابت در استرالیا
دریافت مجوز طبابت در استرالیا

در جریان مهاجرت کردن پزشکان به کشور استرالیا ارگان های فراوانی وجود دارند که نیاز است پزشک تک تک آنها را بصورت جزء به جزء سپری کند تا قادر به اخذ جواز درمانگری و طبابت در این کشور شود.

از مزایای ویزای سرمایه گذاری این می باشد که لزومیتی برای حضور یافتن در آزمون ها و مبدل سازی مدارک پزشکی در کشور استرالیا نمی باشد.

در صورتی که تصمیم به اشتغال در جایگاه پزشک در کشور استرالیا دارید به کسب نمره قبولی در آزمون های در ارتباط با این رشته احتیاج دارید.

از ارگان های مشهور و به نام به (RACGP) یا کالج پزشکان در مقطع عمومی می باشد. این ارگان مسئول بررسی، تعیین میزان سطح و توانایی پزشکان در مقطع عمومی جهت فعالیت در استرالیا می باشد.

از ارگان های مشهور و به نام به (RACGP) یا کالج پزشکان در مقطع عمومی می باشد. این ارگان مسئول بررسی، تعیین میزان سطح و توانایی پزشکان در مقطع عمومی جهت فعالیت در استرالیا می باشد.

ارگان مذکور پراهمیت ترین و مهم ترین ارگان جهت بررسی پزشکان برای فعالیت در کشور استرالیا می باشد. ارگان صدور دهنده جواز طبابت و تصمیم گیرنده اصلی جهت کار کردن پزشکان در کشور استرالیاست.

از دیگر وظایف های این ارگان مطابقت دادن مدرک های پزشکان با ضوابط و ارزش های پزشکی در کشور استرالیا می باشد و پزشکان موظف به اخذ تمامی تایید نامه های این ارگان می باشند.

مراتب مردود شدن از این سنجش خلاصه وار در ادامه مقاله قید شده است:

وهله ی اول گروه ارزیابی کلیه مدرک های پزشک تقاضا دهنده را مورد ارزیابی قرار می دهد. در صورت وجود نواقص در مدرک های ارائه شده، جهت کامل کردن آنها به پزشک تقاضا دهنده تذکراتی می دهد.

مرتبه دوم امتحانات را از پزشک تقاضا دهنده می گیرند و مدرک های دیگری را از او درخواست می کنند. فرد ملزم است که حد نصاب قبولی را در تمامی امتحانات به دست آورد.

در این مرتبه ماحصل امتحان به صورت مکتوب در اختیار پزشک قرار می گیرد. و وی تقاضا نامه ای با عنوان پذیرش یا مردودی از این گروه را کسب می کند.

طی این مرحله پزشک هایی که تحت شرایطی در امتحان موفق شده اند، جهت بررسی آخر باید در انتظار بمانند.

در این مرحله که مرحله پایانی است، فرد تقاضا دهنده در صورت مردودی در این امتحان، فرصت شکایت کردن و اعتراض را دارد و در انتها میزان اندکی از مخارج صرف شده بابت امتحانات را می طلبد.

قابل ذکر است که تمامی مراتبی که در مطالب فوق بازگو شد، پروسه های ویژه خود را دارند. فرد تقاضا دهنده موظف به اعطای مدرک های گوناگون طبق خواست مسئولین مربوطه می باشد.

حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا

حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا
حقوق و درآمد پزشکان در استرالیا

همان طور که گفتیم از عمده انگیزه های مهاجرت کردن پزشکان به کشور استرالیا حقوق و درآمد زیاد آنهاست. اندیشیدن به این مسئله سبب می شود پزشکان بی آنکه به مخارج بالای مهاجرت کردن فکر کنند، تصمیم به نقل مکان کردن بگیرند.

میزان درآمد پزشکان در کشور استرالیا به منطقه ای که در آن فعالیت می کنند و نیز به تخصصشان وابسته است.

اما در حالت کلی پزشکی که در مقطع عمومی در مراکز درمانی کار می کند. تقریبا چیزی بین 70 الی 80 هزار دلار استرالیا را بصورت سالانه دریافت می کند.

با این حال پزشکانی که دارای تخصص می باشند و در بیمارستان ها و کلینیک ها اشتغال دارند میزان درآمد سالیانه آنها 120 هزار تا 400 هزار دلار استرالیا می باشد.

 چنانچه پزشکان عمومی و یا دارای تخصص بخواهند در کلینیک های تخصصی اشتغال یابند می توانند بیشتر از 600 هزار دلار استرالیا را به دست آورند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله تخصص پزشکی در استرالیا را مطالعه کنید.

چرا استرالیا؟

چرا استرالیا؟
چرا استرالیا؟

طی سال های گذشته، مهاجرت کردن پزشکان به کشور استرالیا رونق بیشتری یافته است. دلیل عمده آن هم تقاضای بالای کشور استرالیا به نیروهای خبره و با مهارت پزشکی و نیز میزان حقوق و کیفیت بالای زندگی پزشک ها در استرالیا می باشد.

هم اینک، کشورهایی همانند آمریکا، کانادا و نیوزیلند شرط و شروط های دشواری جهت مهاجرت کردن پزشکان لحاظ کرده اند و با سپری کردن آزمون های گوناگون، از شانس پایینی جهت وارد شدن به عرصه های  پزشکی و درمانگری در کشورهای مذکور برخوردارند.

در صورتی که کشور استرالیا به خاطر مسائل گوناگون من جمله سازمان دهی کووید 19، سنین بالای جمعیت و تعداد معدود پزشکان در مقایسه با جمعیت، احساس نیاز بیشتری به پزشکان، پرستاران و شمار زیادی از شاخه های پزشکی دارد و پروسه پذیرش این کشور به دفعات راحت تر از دیگر کشورها می باشد.

بر طبق گزارشات دریافتی کشور استرالیا حدالامکان تا سال 2025 ناچار است به جذب کردن پزشک در مقطع عمومی تداوم ببخشد تا نیازمندی کشورش به پزشک در نواحی مختلف برطرف شود.

 هم اکنون از هر 4 پزشک موجود در استرالیا یکی از آنها از مهاجرین می باشد.

سخن پایانی

با بالا بودن سطح کیفی بهداشت و خدمات درمانی در کشور استرالیا و نیازمندی این کشور به شغل های حرفه پزشکی و درمانی و میزان درآمد و ترفه پزشکان، این کشور به یکی از کشورهای مورد علاقه بسیاری از پزشکان جهت مهاجرت کردن تبدیل شده است.

افزون بر این موارد، به دلیل دارا بودن هدف های مهاجرتی ژرف و گوناگون، پزشکان جهت مهاجرت کردن به کشور استرالیا شرایط سفت و سختی ندارند. همانگونه که ذکر کردیم به وسیله ی مبدل سازی مدارک و برگزاری امتحانات معین شده، این مسیر برایشان هموار خواهد شد. در پایان توصیه می کنیم، مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی را مطالعه نمایید.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *