تخصص پزشکی در استرالیا

در این مقاله قصد داریم در مورد روند تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا و معادل سازی مدارک دکتری در این کشور صحبت کنیم.

دانستن شرایط تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا برای همه کسانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همانطور که می دانید تحصیل و ورود به رشته پزشکی شرایط خاصی در سراسر جهان دارد.

 اما مهم ترین نکته در مورد مهاجرت پزشکان به هر نقطه از جهان این است که اغلب مدارک تحصیلی آنها توسط هیچ کشوری غیر از کشور خودشان و وزارت علوم و بهداشت به رسمیت شناخته نمی شود. گذراندن این فرآیند یکسان سازی باید در قلمرو کشور هدف انجام شود.

برای اطلاع از  حقوق پرستار در عمان و حقوق پزشک در عمان روی لینک آن کلیک نمایید.

فهرست عناوین:

  • شرایط تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا چیست؟
  • تخصص پزشکی در استرالیا شامل چه دوره هایی می شود؟
  • درخواست برای تخصص پزشکی در استرالیا دارای چه شرایطی است؟
  • شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟
  • برای درخواست پذیرش تحصیلی پزشکی در استرالیا چه مدارکی لازم است؟
  • برای تحصیل پزشکی در استرالیا چه مدرک زبانی مورد نیاز است؟
  • گرفتن تخصص پزشکی در استرالیا چقدر طول می کشد؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟
  • آیا امکان دریافت بورسیه تخصصی پزشکی در استرالیا وجود دارد؟
  • چگونه می توان ویزای تحصیلی استرالیا را برای اپلای تخصص پزشکی اخذ نمود؟
  • مدارک تخصص های پزشکی استرالیا چه مدت اعتبار دارد؟
  • کار پس از تحصیل پزشکی و اخذ اقامت و تابعیت استرالیا چه شرایطی دارد؟
  • متخصصان پزشکی چگونه می توانند در استرالیا مشغول به کار شوند؟
  • سخن پایانی

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا چیست؟

شرایط تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا چیست؟
شرایط تحصیل در رشته پزشکی در استرالیا چیست؟

به طور کلی تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا شامل فعالیت های آموزشی مربوط به دوره تحصیلات اولیه و عالی می شود. پس از فارغ التحصیلی از یک دانشکده پزشکی در استرالیا، دانشجویان آموزش های حرفه ای شامل تجربه و کار عملی را در یک محیط بیمارستانی انجام خواهند داد.

آنها سپس می توانند از طریق ثبت نام در یک برنامه آموزشی فوق تخصصی پذیرفته شوند تا در نهایت کمک هزینه تحصیلی و تجربه به دست آورند و پس از فارغ التحصیلی به یک متخصص پزشکی کاملاً واجد شرایط تبدیل شوند.

برای مثال می توان به یک پزشک داخلی یا مشاور متخصص که صلاحیت مناسب را دارد اشاره کرد. متقاضیان و کسانی که مایل به تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا هستند می توانند مهارت های علمی و نظری مرتبط با این رشته را در دانشکده های پزشکی و کالج های تخصصی پزشکی بیاموزند.

باید بدانید که تمامی قوانین و مقررات مربوط به آموزش در این زمینه، از سطح ابتدایی تا پیشرفته، توسط شورای پزشکی استرالیا تنظیم و کنترل می شود.

تخصص پزشکی در استرالیا شامل چه دوره هایی می شود؟

تخصص پزشکی در استرالیا شامل چه دوره هایی می شود؟
تخصص پزشکی در استرالیا شامل چه دوره هایی می شود؟

استرالیا به عنوان یکی از مهم ترین مراکز آموزشی در جهان به شمار می آید که 8 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر دنیا در این کشور قرار دارند. اصلی ترین دانشگاه ملی استرالیا است که یک دانشگاه تحقیقاتی ملی است.

دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا، پایتخت استرالیا واقع شده است. تحصیل در رشته پزشکی که امروزه محبوب ترین رشته تجربی در استرالیا است، در بین داوطلبان محبوب شده است.

دوره های تخصصی پزشکی در استرالیا به دو دسته تخصصی کوتاه مدت و تخصصی پیشرفته تقسیم می شوند. افراد دارای مدرک پزشکی از کشورهای دیگر می توانند در دوره تخصصی کوتاه مدت شرکت کنند البته مدرک پزشکی فوق باید  توسط   AMC  و WDOMS   تایید شود.

کسانی که دارای تخصص در رشته های پزشکی هستند باید در دوره های پیشرفته شرکت کنند. با توجه به محدودیت در دسترس بودن پزشکان متخصص، استرالیا بیش از هر زمان دیگری متخصصان پزشکی را جذب می کند.

پزشکان و دندانپزشکان در صورت داشتن شرایط می توانند برای تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه های استرالیا اقدام کنند. برخی از دانشگاه های استرالیا برای پذیرش تحصیل تخصص پزشکی اقدام می نمایند.

برای تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا می بایست یک آزمون ورودی جداگانه داشته باشید که در آن باید امتیاز لازم را برای ورود به دانشگاهی مانند دانشگاه ملی استرالیا کسب کنید.

برای اطلاع از نحوه مهاجرت پزشک به استرالیا روی لینک ان کلیک نموده و مقاله آن را مطالعه نمایید.

درخواست برای تخصص پزشکی در استرالیا دارای چه شرایطی است؟

درخواست برای تخصص پزشکی در استرالیا دارای چه شرایطی است؟
درخواست برای تخصص پزشکی در استرالیا دارای چه شرایطی است؟

پزشکان دارای مدارک غیر استرالیایی که توسط انجمن پزشکی استرالیا یا AMC به رسمیت شناخته شده است. می توانند برای ارزیابی مدارک خود درخواست دهند، مشروط بر اینکه تمام شرایط لازم برای کار در رشته خود در کشور مبدا را داشته باشند.

در این راستا، متقاضی باید با کالج تخصصی پزشکی استرالیا به انتخاب خود در سایت پزشک و یا از طریق دیگر مراجعه کرده و با شرایط درخواست برای تخصص پزشکی در استرالیا آشنا شود.

البته برای ادامه تحصیل در یک تخصص پزشکی راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آنها معادل سازی است و نیازی به شرکت در دوره های کوتاه مدت ندارد. برای این مسیر، کالج منتخب یک فرم معادل  (AAMC-30) به متقاضی ارائه می دهد.

این فرم در سایت شورای پزشکی یا AMC موجود است. لطفا از پست مهاجرت پزشک به اتریش دیدن کنید.

شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟

شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟
شرایط سنی برای تحصیل پزشکی در استرالیا چیست؟

هدف اصلی تمامی کسانی که قصد دارند مدرک پزشکی خود را در استرالیا به پایان برسانند، ورود به بازار کار این کشور به عنوان پزشک است.

برای کارفرمایان استرالیایی موضوع سن باید با دقت بیشتری بررسی شود. توصیه می شود سن متقاضی برای این فرآیند حداقل 44 سال باشد.

برای درخواست پذیرش تحصیلی پزشکی در استرالیا چه مدارکی لازم است؟

در این بخش مدارک لازم و ضروری برای درخواست تخصص پزشکی در استرالیا را مورد بررسی قرار می دهیم. تمامی پزشکان احتمالی که مایل به تحصیل پزشکی در استرالیا هستند باید ابتدا دانشگاه یا کالج مورد نظر را انتخاب و مدارک خود را مطابق با شرایط آن موسسه تهیه و آماده کنند.

همچنین ترجمه و به وب سایت کالج یا دانشگاه ارسال کنند. از جمله مهم ترین مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش تحصیلی تخصص پزشکی در استرالیا می توان موارد زیر را نام برد.

گواهی پایان تحصیلات پزشکی، ریز نمرات، رزومه، گواهی پایان دوره کارآموزی، کلیه کارت های شناسایی و شناسنامه شامل عکس و گذرنامه، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و گواهی اثبات نداشتن سو سابقه کیفری، گواهی پزشکی و بیمه سلامت.

برای تحصیل پزشکی در استرالیا چه مدرک زبانی مورد نیاز است؟

برای تحصیل پزشکی در استرالیا چه مدرک زبانی مورد نیاز است؟
برای تحصیل پزشکی در استرالیا چه مدرک زبانی مورد نیاز است؟

با توجه به اینکه استرالیا یک کشور انگلیسی زبان به حساب می آید درخواست بیشتر بر اساس آیلتس یا تافل است.

به طور معمول برای پذیرش در دوره های تخصص پزشکی در استرالیا؛ متقاضیان برای مهاجرت به استرالیا باید حتما مدرک زبان با حداقل نمره آیلتس 7 یا بالاتر یا تافل معادل آن داشته باشند.

گرفتن تخصص پزشکی در استرالیا چقدر طول می کشد؟

مدت زمان گرفتن تخصص پزشکی در استرالیا مطمئنا بسته به رشته و عنوان داوطلب متغیر خواهد بود. به طور کلی، طول دوره تخصص پزشکی در استرالیا امکان دارد از سه سال آغاز گردد و حتی احتمال این وجود دارد که تا شش سال ادامه پیدا کند.

جالب است بدانید که در مقایسه، دوره تخصصی پزشکی در استرالیا را می توان مشابه دوره دکتری در ایران در نظر گرفت.

زیرا در این مدت دانشجو مبلغی به عنوان حقوق و البته یادگیری بیشتر دریافت می کند. بخشی از رشته پزشکی، مهارت های خود را بهبود می بخشند و پس از تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا برای یافتن شغل مرتبط آماده می شوند.

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟
هزینه تحصیل پزشکی در استرالیا چقدر است؟

به طور کلی هر فردی که علاقه مند به مهاجرت و زندگی در استرالیا است. باید هزینه های بالای زندگی و تحصیل در استرالیا را در نظر داشته باشد. به همین دلیل، ارائه حمایت مالی برای هزینه تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا برای متقاضیان الزامی است.

برای تحصیل پزشکی در کشور استرالیا، توصیه می کنیم اعداد را در حدود شصت تا نود هزار دلار در ذهن خودتان نگه دارید. اطلاعات دقیق و جزئی تر را می توان در وب سایت رسمی دانشگاه ها و کالج های دولت هدف یافت.

آیا امکان دریافت بورسیه تخصصی پزشکی در استرالیا وجود دارد؟

آیا امکان دریافت بورسیه تخصصی پزشکی در استرالیا وجود دارد؟
آیا امکان دریافت بورسیه تخصصی پزشکی در استرالیا وجود دارد؟

در بحث درخواست پذیرش تحصیلی برای تخصص پزشکی در استرالیا، با توجه به هزینه های بالای شهریه و هزینه های زندگی در استرالیا، تمامی دانشجویان بین المللی به دنبال راه هایی برای گرفتن بورسیه برای کاهش هزینه های خود می باشند.

علاوه بر شهریه و نیاز به تمدید این هزینه ها در هر سال مهاجرت تحصیلی دانشجویان، متقاضیان باید هزینه نسبتا بالای زندگی در استرالیا را نیز در نظر بگیرند. توجه داشته باشید که تحصیل در استرالیا مانند سایر کشورهای انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی گران تمام می شود.

نمی توان این هزینه ها را به صفر رساند و تحصیل افراد را رایگان کرد.

تحصیل رایگان در این کشورها و کشورهای مشابه تنها زمانی امکان پذیر است. که دانشجو به دلیل شایستگی ها و امتیازات خاص خود، فول فاند دریافت نماید. این بورسیه ها در استرالیا توسط دولت، موسسات خصوصی، دانشگاه ها و گاهی اوقات افراد تامین می شود.

بسته به شرایط دانشجو و امکانات اهداکننده، بورسیه ممکن است تمام یا بخشی از هزینه ها را پوشش دهد. در عین حال به یاد داشته باشید که این بورسیه های تحصیلی استرالیا به قدری محدود هستند.

تعداد داوطلبان بسیار زیاد است که انتخاب افراد واجد شرایط بر اساس شایستگی ها، شرایط خاص و ویژگی های داوطلبان نسبت به یکدیگر دشوار و کاملاً رقابتی است.

از جمله معتبرترین و معروف ترین بورسیه های این کشور را در اینجا نام می بریم که شامل بورسیه بین المللی آدلاید، بورسیه تحقیقاتی دانشگاه سیدنی، بورس تحصیلی تحقیقات تکمیلی دانشگاه ملبورن و (بورسیه بین المللی تحقیقات تکمیلی IPRS از سایر دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در استرالیا) می شود.

چگونه می توان ویزای تحصیلی استرالیا را برای اپلای تخصص پزشکی اخذ نمود؟

برای تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا اقدام کردن از طریق شماره 500 ضروری می باشد. برای درخواست این نوع ویزا، متقاضی باید در یک دوره تحصیلی در استرالیا ثبت نام کرده باشد. داشتن پوشش بیمه درمانی لازم برای دانشجویان خارج از کشور الزامی می باشد.

متقاضیان باید نشان دهند که می توانند هزینه های زندگی و تحصیل در استرالیا را بپردازند و قصد ندارند در طول برنامه خود درخواست پناهندگی کنند یا سربار این کشور باشند. با اخذ ویزای ساب کلاس 500 فرد بسته به مدت تحصیل می تواند تا 5 سال در استرالیا اقامت داشته باشد.

زمان رسیدگی به ویزا بسیار متفاوت است و به ساعات کاری سفارت بستگی دارد. البته درخواست ویزا به صورت آنلاین بوده و هزینه درخواست 630 دلار استرالیا می باشد. جالب است بدانید که با اخذ این ویزا می توانید در دوره تحصیلی واجد شرایط شرکت نمایید.

 باید گفته شود که برای شما رفتن همزمان با اعضای خانواده امکان پذیر می باشد.

مدارک تخصص های پزشکی استرالیا چه مدت اعتبار دارد؟

"<yoastmark

مدارک تخصص پزشکی در استرالیا در سطح جهانی و بین المللی به رسمیت شناخته شده است. در عین حال، این کشور دارای سیستم مراقبت بهداشتی مستقر و استانداردی است که مدارک متقاضیان پزشکی بین المللی از بسیاری از کشورها را می پذیرد.

این به معنای انتظار برای تایید هویت فرد (شامل شرایط ویزا و مهاجرت)، صلاحیت ها، سابقه کاری و تجربه، مهارت های زبان انگلیسی، دوره آزمایشی تحت نظارت (کارآموزی) و آزمون ها و ارزیابی های مختلف مورد نیاز برای رفع خلأهای آموزشی است.

آموزش شما با استانداردهای فعلی علوم پزشکی در استرالیا، دانشکده پزشکی حرفه ای مربوطه، شورای پزشکی استرالیا و هیئت پزشکی استرالیا مطابقت دارد.

کار پس از تحصیل پزشکی و اخذ اقامت و تابعیت استرالیا چه شرایطی دارد؟

اگر دانشجوی بین المللی هستید که قصد زندگی، تحصیل و کار در استرالیا را دارید. ابتدا باید برای درخواست پذیرش تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا اقدام نمایید. بعد از آن مراحل دریافت ویزای تحصیلی جهت تحصیل در استرالیا را طی کنید.

شما می توانید پس از گذراندن حداقل دو سال تحصیل در دانشگاه، مدرسه حرفه ای یا کالج استرالیا برای ویزای کار پس از تحصیل استرالیا (ساب کلاس 485) اقدام کنید. این ویزا به دانشجویان اجازه می دهد تا به طور موقت 2 تا 4 سال بسته به مدرک تحصیلی خود در استرالیا کار و زندگی کنند.

همچنین، دو تا چهار سال به شما زمان زیادی برای کسب امتیاز اضافی در برنامه روابط عمومی استرالیایی خود می دهد.

متخصصان پزشکی چگونه می توانند در استرالیا مشغول به کار شوند؟

متخصصان پزشکی چگونه می توانند در استرالیا مشغول به کار شوند؟
متخصصان پزشکی چگونه می توانند در استرالیا مشغول به کار شوند؟

چگونگی و شرایط کاری متخصصان پزشکی یا پزشکان مقیم این کشور به عنوان یکی از مسائل مهمی به شمار می آید که برای متخصصان پزشکی در استرالیا مطرح می گردد.

طبق قوانین استرالیا،  IMG یا فارغ التحصیلان بین المللی پزشکی که اخیراً امتحانات معتبری را پشت سر گذاشته اند. و یا دوره آموزشی مورد نیاز را از طریق هیئت پزشکی استرالیا گذرانده اند. می توانند برای دریافت کردن مجوز کار خود اقدامات لازم را انجام دهند.

برای اینکار باید در هیئت پزشکی استرالیا (استان مربوطه) ثبتنام کنند. این متخصصان بسته به سابقه کاری و تخصص می توانند در بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی استرالیا استخدام شوند.

سخن پایانی

پزشکی و رشته های مرتبط همواره جزو پرطرفدارترین رشته ها برای فارغ التحصیلان علوم تجربی بوده است. همچنین مشاغل مرتبط با این رشته ها جزو پردرآمدترین مشاغل در سراسر جهان هستند.

اما همانطور که می دانید برای تحصیل در خارج از کشور، اخذ پذیرش در رشته پزشکی با سایر رشته ها کمی تفاوت دارد.

در این مقاله نکات بسیار مفیدی برای افرادی که قصد دارند در این زمینه از صفر شروع کنند. همچنین افرادی که قبلا در ایران مدرک پزشکی گرفته اند وجود دارد که با مطالعه آن می توانید با ذهنی بازتر مهاجرت برای تحصیل تخصص پزشکی در استرالیا را انتخاب کنید و تصمیم درستی بگیرید.

در پایان توصیه می کنیم، مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی را مطالعه نمایید.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *