مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

در این مقاله قصد داریم تا مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی را تحلیل و بررسی کرده و جزئیاتی را در مورد این نوع از مهاجرت بیان کنیم.

مقدمه

شاید بتوان گفت که اکثر قریب به اتفاق کشورهای جهان از مهاجرت پزشکان به این کشورها استقبال می کنند. شرایطی را فراهم می کنند تا افراد با استعداد و متخصص در زمینه ی علوم پزشکی برای مهاجرت به این کشورها اقدام کنند.

از جمله ی این کشورها می توان به کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی اشاره کرد. شبه جزیره ی اسکاندیناوی شامل سه کشور بزرگ سوئد، دانمارک و نروژ و کشورهای اطراف آن یعنی فنلاند، ایسلند، جزایر الند و جزایر فارو می باشد.

کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی شرایط پذیرش پزشکان خارجی را در کشور خود فراهم کرده اند. همین امر موجب شده است تا بسیاری از پزشکانی که قصد مهاجرت دارند. یکی از کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند.

فهرست عناوین:

  1. پذیرش مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی
  2. شرایط مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی
  3. روند انجام امور مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی
  4. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت در اسکاندیناوی
  5. شروع به کار پزشکان مهاجر در اسکاندیناوی

مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی
مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

مساله ی مهاجرت فرهیختگان به کشورهای مختلف جهان و از جمله مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی یکی از بحث های مهم در باب مهاجرت افراد می باشد. مهاجرت به یک کشور خارجی می تواند به عنوان عاملی در جهت ارتقا سطح افراد شناخته شود.

بسیاری از کسانی که به دلایل مختلفی نمی توانند در کشور خود، استعدادهای خود را شکوفا کنند. می توانند از گزینه ای به عنوان مهاجرت برای پیشرفت و ترقی در زندگی خود بهره بگیرند. در این میان مهاجرت کادر درمان و به ویژه پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه به چشم می خورد.

پیشنهاد می کنیم از پست زندگی در لوکزامبورگ دیدن کنید.

پذیرش مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

پذیرش مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی
پذیرش مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

مهاجرت به کشورهای خارجی یکی از مواردی است که می تواند ذهن هر پزشکی را درگیر خود کند. در این میان هستند پزشکانی که قصد دارند تا اسکاندیناوی را برای مهاجرت و ادامه ی فعالیت خود انتخاب کنند.

در این بین شاهد این هستیم که اکثر پزشکان به دلیل مزایای موجود در بین کشورهای اسکاندیناوی، سوئد را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می کنند.

هر چند که مزایای زندگی در سوئد و طبابت در این کشور غیر قابل انکار است. اما سایر کشورهای شبه جزیره ی اسکاندیناوی نیز برای مهاجرت پزشکان مقصدی مناسب به حساب می آیند.

برخی از پزشکان ممکن است به دلیل نبود اطلاعات کافی در مورد کشورهای شبه جزیره ی اسکاندیناوی صرفا مهاجرت به سوئد را روش کسب منفعت خود در نظر بگیرند در حالی که چنین نگرشی صحیح نمی باشد.

کشورهای اسکاندیناوی شرایط مناسبی را فراهم کرده اند تا جذب حداکثری را از فرهیختگان جهان داشته باشند. همین امر موجب تمایل پزشکان ایرانی برای مهاجرت شده است. آمار مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی را در بین پزشکان ایرانی تا حدودی افزایش داده است.

مهیا بودن شرایط برای پزشکان در اسکاندیناوی برای شروع کار و از سویی دیگر پروسه ی نسبتا کم دردسر کشورهای اسکاندیناوی برای پذیرش پزشکان موجب شده است تا این دو عامل نیز محرکاتی برای پزشکان در جهت مهاجرت به کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی باشد.

قوانین و مقررات کشورهای اسکاندیناوی به گونه ای است که پذیرش پزشکان و متخصصان در چنین کشورهایی با سهولت مناسبی امکان پذیر می باشد.

از جمله شرایط پذیرش پزشکان در این کشورها معادل سازی مدرک و قبولی در امتحان می باشد که در ادامه ی مقاله به این موارد نیز اشاره خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پزشکان به کانادا دیدن کنید.

شرایط مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

شرایط مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی
شرایط مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

در بخش قبلی این مقاله گفته شد که کشورهای شبه جزیره ی اسکاندیناوی شرایط مناسبی را برای پذیرش پزشکان فراهم کرده اند.

این نکته نیز باید ذکر شود که شرایط کشورهای مختلف حوزه ی اسکاندیناوی برای پذیرش مهاجر یکسان نمی باشد. اما شرایط کلی پذیرش افراد در این کشورها تقریبا روندی مشترک را طی می کند.

افرادی که قصد دارند تا به عنوان پزشک در کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی فعالیت کنند باید در وهله ی اول برای اخذ ویزای کاری این کشورها اقدام کنند.

البته روش دیگری نیز برای فعالیت پزشکی در این کشورها امکان پذیر می باشد که در آن، افراد می توانند پس از اخذ اقامت دائمی خود در یکی از کشورهای شبه جزیره ی اسکاندیناوی برای اخذ پروانه ی پزشکی خود اقدام کرده و پس از اخذ مجوز شروع به فعالیت کنند.

اما در حالت کلی می توان گفت که بهترین روش برای مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی این است که این مهاجرت به صورت مهاجرت کاری ثبت گردد و پزشکان با اخذ ویزای کاری اقدام به مهاجرت کنند.

شرایط کشورهای اسکاندیناوی برای پذیرش و اسکان پزشکان فراهم می باشد. اما پزشکانی که برای مهاجرت به این کشورها اقدام م کنند باید اصول و ضوابط تعیین شده در قوانین کشورهایی مثل سوئد را داشته باشند.

برخی از این اصول و ضوابط در باب پذیرش اتباع خارجی و برخی دیگر نیز در باب اسکان تبعه ی کشورهای خارجی می باشد. از این سو قوانین دیگری نیز وجود دارد که مختص پزشکانی می باشد. که از کشورهای مختلف جهان برای اخذ پذیرش در کشورهای اسکاندیناوی اقدام می کنند.

قوانین مروبط به پذیرش و اسکان پزشکان همانند سایر افرادی است که قصد مهاجرت به اسکاندیناوی را داشته باشند.

 اما در مورد قوانین اختصاصی پذیرش پزشکان در کشورهای اسکاندیناوی و به ویژه سوئد باید گفت. که این قوانین بر طبق قانون اساسی این کشورها تصویب شده اند. به همین سبب رعایت این قوانین امری ضروری برای پذیرش پزشکان در این کشورها می باشد.

شرایط تعیین شده برای مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی به گونه ای است که در آن تمامی موارد مرتبط با رزومه ی کاری و تحصیلی پزشک بررسی شده و شرایط او برای ادامه ی کار در اسکاندیناوی به خوبی بررسی می شود.

در صورت تطابق شرایط فرد با قوانین مصوب در این زمینه، درخواست متقاضی برای مهاجرت به اسکاندیناوی و فعالیت در این کشورها با استعلام مثبت پاسخ داده می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت لوکزامبورگ دیدن کنید.

روند انجام امور مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

روند انجام امور مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی
روند انجام امور مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی

انجام امور مهاجرتی پزشکان برای اخذ اقامت هر یک از کشورهای اسکاندیناوی، روالی عادی و مطابق با مهاجرت سایر افراد را خواهد داشت. در چنین حالتی افرادی که قصد دارند تا برای مهاجرت به اسکاندیناوی اقدام کنند.

باید ابتدا درخواست خود را مبنی بر صدور ویزای یکی از کشورهای اسکاندیناوی به سفارت قانونی این کشور ارائه دهند.

البته توصیه می کنیم در صورتی که قصد مهاجرت به اسکاندیناوی را دارید. پیش از هر نوع اقدامی در این زمینه، قوانین مرتبط با مهاجرت به این کشورها را مطالعه کرده و با چندی از افراد صاحب تجربه در این زمینه مشورت نمائید.

پس از ارائه ی درخواست، نوبت به جمع آوری اطلاعات و ارائه ی مدارک می رسد. ارائه ی مدارک و مستندات در این مرحله باید به گونه ای باشد که جامع و کامل بوده و بر طبق اظهارات فرد در درخواست اولیه باشد.

در چنین مرحله ای ممکن است چندین طیف از مدارک مختلف خواسته شود که در ادامه ی مقاله به این موضوع نیز خواهیم پرداخت.

ارائه ی مدارک و بررسی این مدارک توسط سفارت رسمی کشور مقصد ممکن است مدتی طول بکشد. به همین دلیل، این مرحله را می توان زمان گیر ترین مدت زمان در طول انجام امور مرتبط با اخذ ویزا دانست.

البته برخی از افراد ممکن است در این مرحله از کار به جای انجام امور مرتبط با صدور ویزا به صورت انفرادی، اقدام به اخذ وکیل و یا همکاری با شرکت های مختلف مهاجرتی کنند. انجام این امر می تواند روند طولانی مدت به دست آوردن ویزای کشور مقصد را تا حد زیادی کاهش دهد.

پس از بررسی مدارک فرد، نتیجه ی درخواست او در بازه ای حدودا سه ماهه اعلام می شود. البته روند مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی محدود به این مراحل نمی باشد.

پزشکان متقاضی مهاجرت به کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی باید در مصاحبه های مربوط به پزشکی و آزمون معادل سازی مدرک پزشکی نیز شرکت کنند تا مدرک پزشکی آن ها در کشورهای اسکاندیناوی به رسمیت شناخته شود.

این مصاحبه و آزمون را می توان یکی از اصلی ترین مراحل پذیرش مهاجرت پزشکان دانست. چرا که بدون موفقیت در آزمون و مصاحبه ی مذکور، امکان مهاجرت به هر یک از کشورهای شبه جزیره ی اسکاندیناوی برای پزشکان متقاضی وجود نخواهد داشت.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پرستار به لوکزامبورگ دیدن کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت در اسکاندیناوی

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت در اسکاندیناوی
مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت در اسکاندیناوی

یکی از مهم ترین مراحل مرتبط با مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی مربوط به ارائه ی مدارک مربوطه می باشد. ارائه ی مدارک تعیین شده برای صدور ویزای اقامتی امری اجباری در جهت صدور ویزا می باشد. عدم ارائه ی مدارک و یا ارائه ی مدارک به صورت ناقص، می تواند عاملی برای رد درخواست صدور ویزای فرد باشد.

مدارک خواسته شده برای صدور ویزای اقامتی اسکاندیناوی را می توان به دو نوع عمومی و اختصاصی تقسیم کرد. مدارک عمومی شامل مدارکی است که برای مهاجرت افراد به کشورهای اسکاندیناوی مطالبه می شود.

این مدارک شامل انواع مدارک هویتی، اثبات تمکن مالی، مدارک مرتبط با سوابق کیفری و….. می باشد. ارائه ی این مدارک برای تمامی مهاجرین به هر یک از کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی امری ضروری در جهت شناسایی افراد و اطمینان از توانایی اقامت در کشور مقصد می باشد.

 اما مساله ای که در مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی مورد توجه می باشد، مدارک خصوصی این طیف از افراد را شامل می شود.

هر یک از روش های مهاجرتی به کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی باید به طریق خاصی صورت پذیرد. که در مورد پزشکان، این روش باید همراه با ارائه ی مدارک پزشکی این افراد باشد.

از آن جایی که اعطای اقامت به چنین افرادی در قبال طبابت آن ها صادر می شود. پس ارائه ی مدارک رسمی دال بر طبابت این افراد الزامی می باشد. البته نکته اینجاست که مدارک ارائه شده توسط فرد متقاضی باید مورد تایید کشور مقصد باشد.

همچنین پس از اخذ این مدارک توسط سفارت کشور مقصد، فرد متقاضی باید در آزمون های معادل سازی مدرک و مصاحبه ی آن نیز شرکت کرده و نمره ی قبولی را اخذ کند. پس از گذراندن این پروسه، امکان صدور ویزای اقامتی در جهت مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی میسر می باشد.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه مهاجرت پزشکان به کانادا نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

شروع به کار پزشکان مهاجر در اسکاندیناوی

شروع به کار پزشکان مهاجر در اسکاندیناوی
شروع به کار پزشکان مهاجر در اسکاندیناوی

تا این بخش از مقاله با تمامی مراحل مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی آشنا شدیم. ولی باید این نکته را نیز بدانیم که صرف مهاجرت پزشکان به کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی به معنی شاغل شدن در این کشورها نمی باشد.

پزشکانی که اقامت خود را در هر یک از کشورهای اسکاندیناوی به دست آوردند باید پس از آن برای اخذ مجوز کار اقدام کنند.

شیوه ی اخذ مجوز کار در کشورهای اسکاندیناوی با توجه به قوانین هر یک از این کشورها مختلف می باشد. اما در این بخش کلیات روند اخذ اجازه ی کار برای پزشکان مهاجر در کشورهای اسکاندیناوی بیان می شود.

پزشکانی که قصد دارند تا در هر یک از کشورهای شبه جزیره ی اسکاندیناوی شروع به کار کنند باید در وهله ی اول برای تایید مدارک پزشکی خود اقدام کنند.

در این مرحله، مدارک پزشکی فرد متقاضی به ارگان های مربوطه ارائه می شود تا این مدارک به تایید برسند.

پس از آن نوبت به شرکت در آزمون های پزشکی هر کشور می رسد. این آزمون ها به منظور ارزیابی پزشکان متقاضی اخذ مجوز کار برگزار می شود. که در آن به دو صورت کتبی و شفاهی، پزشکان متقاضی ارزیابی می شوند.

پس از قبولی در امتحان نیز هر یک از پزشکان متقاضی باید در دوره های کارورزی و آموزش پزشکی این کشورها به صورت نظری و عملی شرکت کرده و در امتحان نهایی این دوره نیز نمره ی قبولی را اخذ کنند.

گذراندن تمامی این مراحل موجب صدور مجوز کار برای پزشکان متقاضی فعالیت در کشورهای اسکاندیناوی می شود.

سخن پایان

سخن پایان
سخن پایان

مهاجرت پزشکان به کشورهای مختلف، امری است که در چندین سال اخیر شاهد رواج گسترده ی آن می باشیم. در این میان مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی به عنوان یکی از برترین مقاصد فعالیتی پزشکان نیز به چشم می خورد.

در این مقاله سعی بر آن بود تا بتوانیم کلیات و برخی از جزئیات مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی را به خوبی تشریح کرده و اطلاعاتی را در این باره ارائه کنیم. باید توجه داشت که مهاجرت به یک کشور خارجی و خروج از وضعیت فعلی، نیاز به تحقیق و بررسی های کافی در مورد مقصد دارد.

هرگونه سهل انگاری در این امر ممکن است تا مدت زمانی طولانی، درگیر کننده ی فرد باشد. به همین منظور در صورتی که شما نیز قصد دارید تا به هر یک از کشورهای حوزه ی اسکاندیناوی مهاجرت کنید و اقامت رسمی این کشورها را به دست آورید.

 بهتر است پیش از انجام امور خود در این زمینه، تحقیقات کافی در این باب را به عمل آورده و با افراد آگاه در این زمینه مشورت کنید.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *