مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی

در این مقاله قصد بررسی مهاجرت فیزیوتراپیست ها به دبی و شرایط آن را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مقدمه:

مقدمه
مقدمه

امروزه کشور امارات به خصوص شهر دبی تبدیل به یکی از پیشرفته ترین و شناخته شده ترین شهرهای خاورمیانه شده است.

این موضوع سبب شده است بازار کار بسیاری از مشاغل در این کشور رونق پیدا کند. با افزایش مهاجران و افزایش گردشگران در کشور امارات، نیاز دولت این کشور به کادر درمان افزایش یافته است.

یکی از مشاغل مورد نیاز دولت امارات فیزیوتراپیست می باشد که برای تامین نیروی کار خود اقدام به جذب فیزیوتراپیست خارجی می کند. امکان پیشرفت و ارتقای شغلی برای فیزیوتراپیست ها در دبی فراهم می باشد.

علاوه بر این درآمد فیزیوتراپی در این کشور بالا می باشد. به همین دلیل هر ساله تعداد بسیار زیادی فیزیوتراپیست خارجی به دبی مهاجرت می کنند. مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی تحت شرایط خاصی امکان پذیر است که در این مقاله به بیان این شرایط خواهیم پرداخت.

در این مقاله می خوانیم:

  1. درآمد و بازارکار فیزیوتراپیست ها در دبی
  2. شرایط مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی
  3. تاثیر سابقه کاری و کاورلتر جهت اخذ ویزای کاری دبی
  4. مراحل مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی
  5. نحوه پیدا کردن شغل در دبی
  6. مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی
  7. مزایای مهاجرت به دبی
  8. اخذ تابعیت دبی از طریق ویزای کار
  9. سخن پایانی

درآمد و بازارکار فیزیوتراپیست ها در دبی

درآمد و بازارکار فیزیوتراپیست ها در دبی
درآمد و بازارکار فیزیوتراپیست ها در دبی

شهر دبی می تواند مکانی ایده آل برای فیزیوتراپیست ها باشد تا در کنار کسب درآمد بیشتر، تجربه بالا و ارتقای شغلی به دست آورند. از دلایل اصلی پیشرفت فیزیوتراپیست ها در امارات ثبات اقتصادی این کشور و بالا بودن تعداد گردشگران خارجی می باشد.

 از دیگر دلایل پیشرفت شغلی کادر درمان در امارات می توان به بالا بودن ارزش واحد پول، داشتن منابع انرژی غنی، امنیت شغلی، سطح بالای رفاه و … اشاره کرد.

دولت امارات در تلاش است با افزایش سطح کیفیت زندگی در این کشور، این کشور را در صدر بهترین و مرفه ترین کشورها قرار دهد.

 از این رو اقدام به جذب نیروی کاری متخصص خارجی نموده است. نیروی کاری که دولت امارات جذب می کند، از بهترین ها هستند.

زیرا قبل از استخدام نیروی خارجی را از فیلتر آزمون های خود عبور می دهد. همین موضوع سبب شده است بهترین متخصصان خارجی در دبی گرد هم بیایند. فیزیوتراپیست ها در دبی رفته رفته با افزایش سابقه کاری و افزایش تجربه و مهارت، درآمد و جایگاه شغلی بهتری نیز کسب می کنند.

لطفا از پست مهاجرت پزشکان به دانمارک دیدن کنید.

شرایط مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی

دولت امارات برای اشتغال فیزیوتراپیست های خارجی شرایط و ضوابطی را تعیین کرده است که لازم می باشد متقاضیان از آن ها برخوردار باشند تا بتوانند به دبی مهاجرت کنند. داشتن همه شرایط جهت اخذ ویزای کار امارات الزامی می باشد.

لازم است بدانید اداره ی بهداشت دبی در خصوص استخدام نیروی کار خارجی سخت گیری های زیادی دارد و در این راستا آزمون هایی را برای متقاضیان خارجی برگزار می کند تا میزان دانش و تخصص آن ها را بررسی کند.

شرایط لازم برای مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی شامل موارد زیر می باشد:

  • تسلط به زبان عربی یا انگلیسی (در برخی از مراکز دبی تسلط به زبان عربی الزامی نیست.)
  • داشتن چند سال سابقه کاری مرتبط (برای هر تخصصی حداقل میزان سابقه کاری متفاوت می باشد)
  • شرکت در آزمون های مخصوص اداره بهداشت دبی و اخذ نمره قبولی
  • اخذ تاییدیه Eligibility Letter از سازمان بهداشت دبی

تاثیر سابقه کاری و کاورلتر جهت اخذ ویزای کاری دبی

تاثیر سابقه کاری و کاورلتر جهت اخذ ویزای کاری دبی
تاثیر سابقه کاری و کاورلتر جهت اخذ ویزای کاری دبی

سابقه کاری بالا و به صورت کلی رزومه کاری پربار در همه جای دنیا سبب به دست آوردن بهترین جایگاه شغلی خواهد شد. دولت امارات از جمله دولت هایی است که برای جذب نیروی کار خارجی به سوابق کاری متقاضیان اهمیت می دهد.

 سابقه کاری و کاورلتر نشان دهنده ی مهارت ها و توانایی های متقاضیان می باشد. بنابراین بهترین معیار برای بررسی تخصص فیزیوتراپیست ها می باشد تا بتوانند وارد بازار کار دبی شوند. از این رو اگر فیزیوتراپیست هستید و قصد مهاجرت به شهر دبی را دارید، بهتر است سوابق کاری خود را تقویت نمایید.

فیزیوتراپیست ها برای مهاجرت به دبی و اشتغال در این شهر باید حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط در یک مرکز درمانی معتبر یا مرکز درمانی شخصی را داشته باشند. بدیهی است هرچه میزان سوابق کاری بیشتر باشد، شانس شما برای اخذ ویزای کاری امارات بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پزشکان به امارات دیدن کنید.

مراحل مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی

مراحل مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی
مراحل مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی

در صورتی که متقاضی مهاجرت به دبی با مدرک فیزیوتراپیست هستید، لازم است با تمام شرایط و مراحل اخذ ویزای کار امارات و مهاجرت به این کشور آشنا شوید. آشنا شدن با مسیر دقیق مهاجرت به دبی بسیار اهمیت دارد تا بتوانید مسیر خیلی سریع و دقیق طی کنید.

 در مرحله اول شما باید شرایط اخذ ویزای کار دبی را بررسی کنید و ببنید که آیا شرایط لازم و کافی را جهت اخذ ویزا و مهاجرت به این امارات را دارید یا خیر. سپس باید به فکر معادل سازی مدرک خود باشید و سپس مابقی مراحل را طی کنید.

تمام مراحل با هدف اخذ مجوز کار از اداره بهداشت دبی می باشد. مراحل مهاجرت فیزیوتراپیست ها به دبی به صورت زیر می باشد:

مرحله اول: ثبت نام و ارسال مدارک

در مرحله اول شما باید مدرک فیزیوتراپیست خود را از یک دانشگاه که مورد تایید وزارت بهداشت امارات باشید، دریافت کنید.

در صورتی که متقاضی مهاجرت به دبی با مدرک فیزیوتراپیست هستید باید در وزارت بهداشت امارات ثبت نام کنید و مدارک هویتی، پزشکی و سوابق کاری خود را بارگذاری نمایید.

اداره بهداشت امارات مدارک متقاضیان را به دقت و بر اساس ضوابط بین المللی بررسی می کند. در صورتی که مدارک متقاضی مورد تایید این اداره قرار گرفت، متقاضی باید مراحل بعدی را طی کند.

مرحله دوم: شرکت در آزمون DHA فیزیوتراپیست و اخذ نمره قبولی

همانطور که بیان شد شرط و لازمه اخذ ویزای کاری امارات شرکت در آزمون DHA می باشد. در کشورهایی نظیر عمان و قطر نیز برای استخدام نیروی کادر درمان یک آزمون برگزار می شود که به نام آزمون پرومتریک معروف می باشد.

 آزمون DHA مشابه آزمون پرومتریک می باشد که از طریق آن صلاحیت فیزیوتراپیست برای اشتغال در دبی بررسی می شود. در این آزمون صلاحیت متقاضی از نظر جسمی، روحی، اخلاقی، انضباطی، میزان دانش و مهارت بررسی می گردد.

آزمون DHA مخصوص مهاجرت به شهر دبی می باشد و متقاضی برای مهاجرت به سایر شهرهای کشور امارات باید در آزمون مخصوص آن شهر شرکت کند.

مرحله سوم: طی کردن مراحل DataFlow جهت اخذ تاییدیه های تحصیلی و کاری

زمانی که متقاضیان در آزمون DHA نمره قبولی را کسب کردند، باید مدارک و شواهد خود را برای اثبات سوابق تحصیلی و کاری ارائه کنند.

به روند اثبات سوابق تحصیلی و کاری DataFlow گفته می شود. داشتن مدارک لازم برای اثبات حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط الزامی می باشد.

اگر قصد سفر به اسکاندیناوی را دارید مقاله مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی مطالعه کنید.

مرحله چهارم: مصاحبه حضوری

انجام مصاحبه حضوری تحت عنوان وایوا (Viva) از جمله مراحل مهم مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی می باشد. در این مصاحبه مهارت برقراری متقاضی به زبان انگلیسی یا عربی و نیز تخصص و مهارت او در محیط کار بررسی می شود.

 متقاضیان باید بتوانند صلاحیت علمی و عملی خود را در این مصاحبه به اثبات برسانند. قبولی در این مصاحبه جهت اخذ ویزای کار امارات بسیار اهمیت دارد.

مرحله پنجم: اخذ جاب آفر

در صورتی که متقاضی تمام مراحل قبلی را با موفقیت طی کند، به او اجازه داده خواهد شد تا شغل مورد نظر خود را در یکی از مراکز درمانی دبی پیدا کند. پیدا کردن شغل به عهده خود متقاضی می باشد. فیزیوتراپیست ها نباید نگران پیدا شدن شغل ایده آل خود باشند.

 زیرا بازارکار فیزیوتراپیست در دبی بسیار مطلوب است و در مدت زمان کوتاه موقعیت شغلی مناسب یافت خواهد شد.

 نامه جاب آفر (Job offer) یا پیشنهاد شغلی را کارفرمای اماراتی برای فیزیوتراپیست خارجی صادر می کند. متقاضی با ارائه جاب آفر اداره مهاجرت امارات، مجوز کار و ویزای کاری خود را اخذ خواهد کرد.

مرحله ششم: اخذ مجوز کار و مهاجرت به دبی

بعد از ارائه جاب آفر به اداره مهاجرت امارات، برای متقاضی مجوز کار (WorkPermit) و ویزای کاری امارات صادر می شود.

بعد از آن متقاضی باید چمدان خود را ببندد و برای مستقر شدن در دبی اقدامات لازم را انجام دهد.

نحوه پیدا کردن شغل در دبی

نحوه پیدا کردن شغل در دبی
نحوه پیدا کردن شغل در دبی

یکی از مراحل مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی پیدا کردن شغل مرتبط و اخذ جاب آفر می باشد. پیدا کردن بهترین موقعیت شغلی در یکی از بهترین مراکز درمانی دبی برای فیزیوتراپیست های خارجی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

 اکثر افراد خارجی که به فکر مهاجرت به یک کشور هستند، در پی پیدا کردن بهترین موقعیت شغلی با حداکثر درآمد می باشند. از این رو ضروری است در پیدا کردن بهترین موقعیت شغلی در دبی نکاتی را بیان کنیم. در سال های اخیر شاهد رشد چشم گیر کشور امارات در بخش های مختلف بوده ایم.

 این رشد همراه با افزایش مهاجران و گردشگران خارجی بوده است. از این رو امارات با کمبود نیرو در همه بخش ها مواجه خواهد شد. دولت امارات برای ارائه بهترین خدمات درمانی به گردشگران و مهاجران و همچنین مردم خود، اقدام به جذب نیروی کار ماهر خارجی نموده است.

فیزیوتراپیست های خارجی از طریق روش های مختلف نظیر سایت های کاریابی، موسسات کاریابی، شبکه های اجتماعی و … می توانند موقعیت شغلی خود را پیدا کنند. علاوه بر این اداره بهداشت دبی هر سال نیروی کادر درمان مورد نیاز خود را با ذکر نام مرکز درمانی، اعلام می کند و متقاضیان می توانند جهت ثبت نام اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی

مدارک لازم جهت مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی شامل موارد زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • اصل و ترجمه مدرک تحصیلی
  • اصل و ترجمه ریزنمرات
  • مدارک هویتی همراه با ترجمه
  • اصل و ترجمه پروانه مرکز درمانی ضخصی یا پروانه کار
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار

اگر قصد سفر به لوکزامبورگ را دارید مقاله مهاجرت لوکزامبورگ مطالعه کنید.

مزایای مهاجرت به دبی

مزایای مهاجرت به دبی
مزایای مهاجرت به دبی

با توجه به این که امارات یک کشور ثروتمند و غنی از منابع طبیعی می باشد زندگی و اشتغال در آن از مزایای بالایی برخوردار می باشد. از جمله مزایای مهاجرت به این کشور می توان به موارد زیر اشاره نموند:

امنیت بالای اجتماعی

 امارات کشوری است که در آن به قوانین اجتماعی اهمیت زیادی داده می شود. از این رو میزان جرم و جنایت و فساد در آن بسیار کم است.

نرخ پایین تورم

 امارات نفت زیادی دارد و به واسطه صادرات نفت به کشورهای مهم دنیا، نرخ تورم در آن بسیار کم است.

نزدیک بودن فرهنگ به ایران

 با توجه به این که امارات یکی از همسایگان ایران می باشد، فرهنگ و آداب و رسوم مردم دو کشور بسیار نزدیک به یکدیگر می باشد. به خصوص که امارات کشوری مسلمان است و مردم به عقاید دینی احترام می گذارند.

کیفیت آموزشی بالا

نگران تحصیل فرزندان خود در کشور امارات نباشید. زیرا سیستم آموزشی این کشور بسیار مطلوب، مدرن و پیشرفته است. لازم به ذکر است مهاجران خارجی می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را همراه خود به امارات ببرند.

عدم پرداخت مالیات

 افرادی که در کشور امارات کسب درآمد می کنند، یا مالیات بسیار ناچیزی پرداخت می کنند یا مالیات آن ها صفر است. کادر درمان در کشور امارات نیازی به پرداخت مالیات ندارند.

عدم نیاز به مدرک زبان

 برای مهاجرت به کشور امارات نیازی به ارائه مدرک زبان خارجی نیست. اما تسلط بر زبان عربی یا انگلیسی برای ویزای کار کفایت می کند.

درآمد بالا

 میزان درآمد برای تمام مشاغل در کشور امارات بالا است. فیزیوتراپیست های ایرانی با مهاجرت به این کشور در مدت زمان کوتاهی پس انداز زیادی به دست می آورند.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه مهاجرت پزشکان به سوئد نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

اخذ تابعیت دبی از طریق ویزای کار

اخذ تابعیت دبی از طریق ویزای کار
اخذ تابعیت دبی از طریق ویزای کار

بسیاری از افرادی که به قصد اشتغال به دبی مهاجرت می کنند، سوالات زیادی در خصوص اخذ تابعیت این کشور دارند و تمایل دارند بدانند شرایط اخذ تابعیت کشور امارات از طریق ویزای کار چگونه است. لازم است بدانید دولت امارات برای افراد خارجی تابعیت صادر نمی کند.

یعنی فیزیوتراپیست ها هر چند سال باید اقامت موقت خود را تمدید کنند. زیرا دولت امارات تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد و تنها اقامت موقت برای مهاجران صادر می کند. افراد تنها صورتی می توانند تابعیت امارات را به دست آورند که به صورت 30 سال پیاپی تحت شرایطی در امارات زندگی و کار کرده باشند.

علاوه بر این افراد خارجی در صورت ازدواج با یک تبعه اماراتی می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند. در این روش افراد باید شواهد و مدارک معتبری را برای اثبات ازدواج خود ارائه دهند.

 بعد از گذشت 3 سال از ازدواج رسمی، فرد خارجی می تواند برای اخذ تابعیت اقدام کند. البته این موضوع در صورتی امکان پذیر است که فرد خارجی تابعیت قبلی خود را لغو کرده باشد. همچنین فرد اگر قصد تابعیت کشور دیگری را داشته باشد، باید تابعیت امارات را لغو کند.

سخن پایانی:

اخذ مجوز کار از کشور امارات و شهر دبی کاری سخت و پیچیده است. متقاضی باید حداقل 60% از سوالات آزمون DHA و دیگر آزمون ها را به درستی پاسخ دهد تا موفق شود به دیگر مراحل ورود پیدا کند.

 در صورت عدم موفقیت در هر یک از مراحل، وقت و هزینه متقاضیان هدر می شود. از این رو توصیه می گردد در راستای اخذ ویزای کاری دبی از یک کارشناس یا یک وکیل مهاجرتی ماهر و با تجربه کمک بگیرید تا مسیر مهاجرت شما هموار گردد.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *