حقوق پزشک در عمان

ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با حقوق پزشک در عمان توضیحاتی را ارائه دهیم. لطفا ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

فهرست عناوین

  1. حقوق پزشک در عمان
  2. شرایط مهاجرت پزشکان به عمان
  3. پزشکی در عمان
  4. در آمد پزشکان در عمان
  5. مهاجرت و اقامت به کشور عمان

حقوق پزشک در عمان

"<yoastmark

حقوق پزشک در عمان، عمان یکی از کشورهایی در مرز خلیج فارس می باشد. به یکی از کشورهای درحال پیشرفت در حیطه های بهداشت و پزشکی تبدیل شده است. به همین جهت در چند سال پیش با زیاد شدن مهاجرت پزشکان به  کشور های عربی از جمله عمان روبرو شده ایم.

زیاد شدن تعداد مهاجران پزشک ایرانی به این کشور به علت زیاد بودن حقوق پزشکان در این کشور، یکی از اصلی ترین علت هایی که عمان برای پزشکان و خدمات درمان یکی از جایگاه مناسب مهاجرتی محسوب می شود.

شرایط شغلی پزشکان کشورهای دیگر خصوصا پزشکان ایرانی در عمان به این صورت است که الزامی است  اول در امتحان پرومتری نمره قابل قبول را دریافت کنند.

 بعد نوبت به گام دوم که در حقیقت به آن دیتا فلو می گویند می‌رسد که در گذراندن این گام تمامی مدارک تحصیلی و پرونده حرفه ای درخواست کننده برای سازمان به خصوصی ارسال می‌ شود.

در مرحله آخر مباحثه تخصص یافته از شما می شود. که به صورت فیزیکی برقرار می شود. پس حضور شما در عمان ضروری است.

در این گفت وگو سوالات مخصوص و مربوط با رشته و شاخه آن پرسیده می شود . یکی از مهم ترین علت هایی که باعث شده است تا مهاجرت پزشکان و خدمات درمان به کشور عمان زیاد شود مقدار بالای درآمد هر ماه پزشکان در این کشور است‌. که سبب می‌شود پزشکان زندگی فوق العاده و منحصر به فردی را در این کشور تجربه کنند.

 رشته پزشکی در بین ایرانی ها مخصوصاً در کشورهای اروپایی مخاطب زیادی دارد. درآمد هر ماه پزشکان در عمان با اهمیت به مکان فعالیت و سابقه شغلی آن ها معلوم می شود. اما در این کشور حقوق پزشکی تخصصی خیلی بیشتر از حقوق پزشک عمومی می باشد.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پزشک به استرالیا دیدن کنید.

شرایط مهاجرت پزشکان به عمان

شرایط مهاجرت پزشکان به عمان
شرایط مهاجرت پزشکان به عمان

حقوق پزشک در عمان، مهاجرت پزشکان به کشور عمان به خاطر سیاست های دولت کشور عمان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

 مطابق ارزیابی هایی که در سال ۲۰۲۰ انتشار شده است حدود یک و نیم میلیون نفر نیروی تخصص یافته خارجی در کشور عمان اشتغال به کار بودند. با شروع ویروس کرونا جذب کارکنان خارجی در عمان مقداری کاهش پیدا کرد و به ۱.۴۰ میلیون نفر رسید.

دولت عمان می گوید که این کشور هدف جذب کردن ۱۴۰۰۰  پزشکی و پیراپزشک در سال ۲۰۴۰ دارد. با این وجود مهاجرت پزشکان پرستاران و خدمات درمان به کشور عمان با شانس خوبی روبرو بوده است.

چون که موقعیت کار پزشکی در کشور عمان بسیار به صرفه است و علت آن را می توان دستمزد و حقوق بالا دریافت نکردن مالیات بر درآمد،  پیشرفت و رشد بسیار بالا و مبلغ های پایین تر نسبت به کشورهای توسعه یافته جهان مثل آمریکا و کانادا دانست.

این مزیت باعث زیاد شدن درخواست پزشکان متخصص و پیراپزشک برای مهاجرت به عمان در سال های جدید شده است. قطعاً می دانید برای دریافت مجوز کار کشورهای جهان نیازمند عرضه پرونده کاری مربوط به رشته تحصیلی خود هستید.

یکی از موقعیت های مهاجرت پزشکان به عمان حداقل داشتن سه سال سابقه کاری  پزشکی است.  هرچه  سابقه کاری فرد افزایش پیدا کند می تواند برای بیشتر شدن حقوق و دستمزد پزشک در عمان موثر باشد.

متخصصان حیطه بهداشت و درمان کشور ایران برای مهاجرت به کشور عمان احتیاج به داشتن دو سال سابقه کاری دارند‌. اول باید بررسی کنیم دیتا فلو چه می باشد و دیتا فلو در حقیقت فرایند اعتبار سنجی و ارزیابی مدارک تحصیلی، مدارک مرتبط به پرونده کاری و استاندارد و مجوزهای پزشکی گفته می‌شود.

پزشکان و پرستاران جهت فعالیت در بعضی کشورها مثل امارات، عمان احتیاج به اخذ پذیرش دیتافلو می باشند. کانون دیتا فلوی عمان وظیفه ارزیابی و حقیقت سنجی مدارک  پزشکان و پرستاران و خدمات درمان را دارد.

آن ها برای ارزیابی معتبر بودن مدارک شما گفت و گوهایی با کانون ارسال کننده مدارک و پرونده در ایران خواهند شد.

بعد از ارزیابی های صورت گرفته برای ثبت و پذیرش مدارک شما خواهند کرد. پذیرش مدرک دیتا فلو فرد یکی از مهم ترین معیارها  برای استخدام پزشک در عمان است که حدود ۷ ماه زمان خواهد برد. شما بعد از دریافت پذیرش دیتا فلوی فرمان اجازه کار و فعالیت در این کشور خواهید داشت.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت پزشکان به دانمارک و مهاجرت پزشکان به امارات دیدن کنید.

پزشکی در عمان

پزشکی در عمان
پزشکی در عمان

حقوق پزشک در عمان، این که در تست پرومتریک پزشکی عمان پذیرفته شوید چه شرط هایی دارد؟ ابتدا باید ببینیم تست پرومتریک عمان چیست و برقراری آن به چه صورت است.

تست پرومتریک تستی به زبان انگلیسی است که به واسطه موسسه آمریکایی که در بیشتر از ۱۵۰ کشور دنیا انجام می شود. شرکت در این امتحان یکی از اصلی ترین فرآیند مهاجرت پزشکان به عمان می باشد. این تست جهانی به طور مجازی و هم حضوری برقرار می شود.

لازم است بگوییم حضور در این امتحان لازمه حضور در سالن های امتحانی و واریز مبلغی ناچیز است. حضور و پذیرفته شدن در امتحان پرومتریک عمان بیانگر آن است که میزان علم  و استعداد شما به عنوان پزشک ، ماما و غیره با تحصیلات شما تطابق دارد.

در حقیقت این امتحان برای بررسی سنجش سطح تبحر و استعداد های درخواست کننده های کار در عمان و دیگر کشور ها است. با عرض تاسف کانونی برای برقرار شدن امتحان پرومتریک  در ایران وجود ندارد.

شما برای حضور در این امتحان باید به کشورهای همسایه مثل کویت و ترکیه سفر کنید. شما برای پذیرفته شدن این آزمون احتیاج دارید ۷۰ درصد از سوالات را درست پاسخ دهید. قوی بودن زبان انگلیسی شما به حدی باید باشد که بتوانید سوالات را به درستی پاسخ دهید.

به طور کامل برای شغل در عمان به عنوان پرستار و پزشک و خدمات درمانی الزام است یک پیشنهاد کاری از سمت خدمات درمانی بیمارستان ها و کلینیک های عمان اخذ کرده باشید. در حقیقت مهاجرت پزشکان به کشور عمان بدون داشتن پیشنهاد شغلی امکان پذیر نمی باشد.

شرکت در گفتگوی وایوا  در عمان آخرین مرحله برای شروع کار پزشکی است. شرکت در امتحان وایوا از دیگر موقعیت های مهاجرت پزشکان به این کشور می باشد. این مباحثه کاری به واسطه وزارت بهداشت عمان شکل گرفته و برای حضور در آن احتیاج دارید به عمان سفر کنید.

در حقیقت منوال مهاجرت رشته های پزشکی به عمان تقریبا یک جور است و به همین صورت می باشد.

مهاجرت به کشور عمان می تواند اندکی سخت باشد. ولی در صورتی که از تمام مراحل های استخدام پزشک در عمان آگاه  باشید می توانید بدون اینکه زمان و پول خود را تلف کنید به مهاجرت بپردازید.  در این شرایط باید از مشاوران و کارشناسان مخصوص راهنمایی بخواهید.

درآمد پزشکان در عمان

درآمد پزشکان در عمان
درآمد پزشکان در عمان

حقوق پزشک در عمان، یکی از مزیت های مهاجرت پزشکان به کشور عمان کسب دستمزد به ریال عمان می باشد.

در سال ۲۰۲۱ واحد پول این کشور جزو سومین پول با ارزش در دنیا بود و ارزش بالایی داشت .قطعا کار و دستمزد  در کشوری که پول آن با ارزش است برای همه ایده آل می باشد.

با اهمیت به این مقیاس  می توان گفت شغل پزشکی در عمان به غیر از مزیت های گفته شده می تواند برای افزایش حقوق شما هم موثر باشد.

اشخاص با اهمیت به رشته و شاخه های گوناگون در عمان دستمزدهای گوناگونی خواهند داشت. قطعاً می دانید که عواملی بر حقوق پزشکان در عمان موثر می باشد که اصلی‌ترین آن میزان تحصیلات و تخصص می باشد.

به عنوان نمونه جراحان و پزشک های با تخصص درآمد بالایی نسبت به پزشکان عمومی دارند. سابقه کاری، جنسیت و شهری که در آن فعالیت دارند هم می تواند نقش به سزایی در مقدار حقوق پزشکان عمان داشته باشد.

سابقه کاری در پیدا کردن شغل و مشخص کردن و زیاد شدن درآمد پزشکان نقش موثری دارد. اشخاصی که از سابقه بیشتری بهره‌مند باشند می توانند در خدمات درمانی مطمئی شغل پیدا کنند. کار در شهرهای کلان عمان می‌تواند در آمد و مزیت های بیشتری برای پزشکان به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال کار در خدمات درمانی شهر مسقط می تواند با درآمد بالایی بنا به شهرهای دیگر عمان همراه باشد. بررسی‌هایی که ایجاد شده است آمار شغل پزشکی در عمان می تواند برای آقایان با ۱۷ درصد درآمد بیشتری نسبت به خانم ها همراه باشد .

در واقع حقوق برای دو پزشک  زن و مرد با تحصیلات مساوی با این شرایط برابر فرق دارد. زیاد شدن حقوق پزشکان در عمان هر ۱۹ ماه یکبار و حدود ۱۲ درصد از کل درآمد شکل می گیرد.

 در واقع زمانی که شما به عنوان پزشک درعمان وارد کار شوید  بعد از ۱۹ ماه  بیشتر شدن حقوقی برابر با ۱۲ درصد از کل درآمدتان خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله حقوق پرستار در عمان را مطالعه کنید.

مهاجرت و اقامت به کشور عمان

مهاجرت و اقامت به کشور عمان
مهاجرت و اقامت به کشور عمان

حقوق پزشک در عمان، یکی از موارد مهم برای پزشکانی که علاقه دارند به کشور عمان مهاجرت کنند این است که شاخه های پزشکی مورد نظر در عمان کدام است؟ مهاجرت پزشکان به عمان برای تمامی رشته های پزشکی مفید است.

اما در این میان مهاجرت پزشکان با تخصص ایرانی به عمان از موقعیت بهتری نسبت به پزشکان عمومی بهره مند است. به طور کلی موقعیت کار برای پزشکان ایرانی در عمان  بسیار مناسب است. در این میان پزشکان  با تخصص از مزیت های بیشتری بهره مند هستند.

که  آن را می‌توان نام برد که شامل جراح عمومی،  متخصص داخلی، رادیولوژیست و غیره می‌باشد. مهاجرت پزشکان ایرانی به عمان در عرصه‌های بیان شده می تواند از مزیت های بیشتری بهره مند باشد.

یکی از نگرانی‌های افراد در موضوع مهاجرت به عمان این است که موقعیت اقامت دائم عمان چگونه می باشد؟  به عنوان نمونه شما می خواهید بدانید پس از مهاجرت و اشتغال به کار شیوه دریافت اقامت دائم عمان به چه صورت است.

مهاجرت پزشک ها به کشور عمان به این شکل است که شما بعد از پشت سر گذاشتن موقعیت های گفته شده و پذیرش در مباحثه،  برای بستن قرارداد مراجعه می کنید‌.  اصولا صاحب کارها قرارداد سه ساله را برای آغاز کار با شما برقرار می کنند.

در حقیقت اوایل مهاجرت پزشکان ایرانی به عمان با اقامت سه سال بعد از طی کردن سه سال از شغل و زندگی در این کشور، چنانچه تبحرات شما به عنوان پزشک به نوعی باشد که صاحب کار باعث شود قرارداد را تمدید کند.

می توانید یک قرار داد سه ساله دیگر نیز برقرار کنید. کشور عمان ضوابط و قوانین سختی در عرصه گرفتن تابعیت و اقامت دائم به مهاجران  مد نظر دارد. می‌توان گفت هم اکنون دریافت اقامت دائم عمان برای پزشکان ایرانی در این راه ممکن نمی باشد.

به این عنوان  است که شما می توانید به شغل پزشکی در عمان به صورت یک مهاجر خارجی بپردازید. در ارتباط با زندگی در عمان می توان گفت این کشور عربی زمان با اهمیت به موقعیت بسیار خوبی که دارد.

جایگاه خوبی برای زندگی پزشکان و پرستاران می باشد. زندگی پزشکان ایرانی در عمان دستمزد بالایی نسبت به ایران و مزیت های بیان شده در بخش های قبل در حد فوق العاده است.

لطفا از پست مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی دیدن کنید.

 از اصلی ترین مزیت های مهاجرت پزشکان به عمان می توان به خدمات درمانی، تحصیل بدون هزینه فرزندان و حق داشتن مسکن را مثال زد. یکی از اصلی ترین موارد مرتبط به مهاجرت این است که باید بدانید مخارج زندگی در کشور مورد علاقه ما چگونه است.

در این بخش به ارزیابی مخارج  های زندگی در عمان شناخت پیدا خواهید کرد.  به طور کامل مخارج زندگی در عمان بنا به کشورهایی مثل قطر و کویت بسیار اندک است. و مبالغ تهیه کالاهای مهم و مایحتاج زندگی مثل خوراک و پوشاک در عمان در برابر دستمزد شخص خیلی کم است.

در کشور عمان هر فردی با دستمزد خود می تواند از پس تهیه مایحتاج زندگی و هزینه های زندگی خود بربیاید. از شما در کشور عمان هیچ مالیاتی گرفته نخواهد شد‌. مالیاتی به دستمزد و درآمد شما به عنوان تبعه تعلق نمی گیرد‌.

افرادی که که زبان عربی را بلد نیستند برای تحصیل در عمان باید به مدارس جهانی مراجعه کنند و تحصیل در این مدرسه ها احتیاج به واریز مبلغ نسبتاً زیادی خواهد بود. پس باید زبان عربی خود را قوی کنید.

در پایان توصیه می کنیم، مهاجرت پزشکان به سوئد را مطالعه نمایید.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *