مهاجرت پزشک به اتریش

دانستن شرایط مهاجرت پزشک به اتریش برای آن دسته از پزشکان که قصد دارند در این کشور کار کنند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

مقدمه

اتریش هر ساله توجه ها را به خود جلب می کند زیرا با آغوش باز پذیرای پزشکانی است که دوست دارند بازار کار این کشور را از نزدیک ببینند. اتریش از نظر تحصیلی و اقتصادی در صدر کشورهای برتر قرار دارد.

در مقاله مهاجرت پزشک به اتریش تصمیم گرفتیم در مورد شرایط ورود به بازار کار پزشکان مهاجر به اتریش و حقوق پزشکی در اتریش صحبت کنیم. شرایط مهاجرت پزشکان به اتریش در سال های اخیر و طبق قوانین جدید اتریش چیست؟

آیا یک متخصص پزشکی که به اتریش مهاجرت می کند می تواند به طور مستقیم در کلینیک خود بدون مدارک مشابه کار کند؟ سطح درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟ تجزیه و تحلیل این سوالات به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری را در ذهن خود حفظ کنید..

لطفا از پست حقوق پزشک در عمان دیدن کنید.

فهرست عناوین:

  1. مراحل مهاجرت کاری پزشکان به اتریش چیست؟
  2. معادلسازی مدارک پزشکان در اتریش چه شرایطی دارد؟
  3. پزشکان مهاجر به اتریش برای ورود به بازار کار باید چه شرایطی داشته باشند؟
  4. میزان درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟
  5. پزشکان جهت مهاجرت به اتریش به چه مدرک زبانی نیاز دارند؟
  6. اقامت پزشکان در اتریش از چه شرایطی برخوردار است؟
  7. آیا نرخ بیکاری در کشور اتریش بالا است؟
  8. شرایط ویزا برای پزشکان همراه در اتریش چگونه است؟
  9. برای مهاجرت پزشکان به اتریش ارائه چه مدارکی لازم است؟
  10. مزایا مهاجرت پزشکان به اتریش چیست؟
  11. سخن پایانی

مراحل مهاجرت پزشک به اتریش 

مراحل مهاجرت پزشک به اتریش 
مراحل مهاجرت پزشک به اتریش

متخصصان پزشکی نیز می توانند یک سری مراحل را طی نمایند تا قادر باشند به اتریش مهاجرت کنند. آنها باید به مقامات اتریش ثابت کنند که مدرک معتبری کسب کرده اند و آماده درخواست برای این مدرک هستند.

برای واجد شرایط بودن باید مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. به همین دلیل است که می گوییم باید به مقامات نشان دهید که آماده مهاجرت هستید.

پس از قبولی در آزمون، متخصصان می توانند کلینیک یا بیمارستانی را در یکی از شهرهای اتریش خریداری کرده و در حوزه کاری خود شروع به کار کنند و یا می توانند در بیمارستان های تخصصی کار کنند و با بیماران اتریشی ارتباط نزدیک داشته باشند.

برای برقراری ارتباط و درک بیماری های شهروندان اتریشی، دانستن زبان آلمانی در سطح C1 ضروری است.

اگر اصلا به این زبان صحبت نمی کنید، می توانید قبل از اینکه قصد مهاجرت داشته باشید و قبل از جستجو برای مهاجرت پزشکی به اتریش، سطح زبان خود را ارتقا دهید.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مهاجرت پزشک به استرالیا را مطالعه کنید.

معادلسازی مدارک پزشکان در اتریش چه شرایطی دارد؟

معادلسازی مدارک پزشکان در اتریش چه شرایطی دارد؟
معادلسازی مدارک پزشکان در اتریش چه شرایطی دارد؟

در این بخش مطلب مهاجرت پزشک به اتریش به بررسی شرایط معادلسازی مدارک پزشکان در این کشور می پردازیم.

دانشگاه هایی که برای دانشجویانی که مایل به تحصیل فیزیوتراپی در اتریش هستند نامه پذیرش صادر می کنند، همگی دانشگاه های استثنایی و ایده آل برای تحصیل هستند.

در واقع اتریش کشوری با بهترین دانشگاه ها در مرکز خود است و مؤسسان دانشگاه های اتریش مؤسسانی هستند که دانشگاه های بسیار خوبی برای ارائه آموزش های برتر در مناطق مختلف اتریش تأسیس کرده اند.

به طور تقریبی همه رشته ها را می توان در دانشگاه های بسیار خوب اتریش تحصیل کرد. در مورد هزینه تحصیل فیزیوتراپی در اتریش این سوال مطرح است که آیا هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی با هزینه تحصیل در دانشگاه خصوصی در اتریش برابری می کند؟

کسانی که رزومه خود را به دانشگاه های دولتی که زبان آموزشی زبان مادری آنهاست ارسال می کنند می توانند با هزینه بسیار کم برای تحصیل فیزیوتراپی در اتریش آماده شوند.

اما کسانی که برای تحصیل در رشته فیزیوتراپی در اتریش رزومه خود را به دانشگاه های خصوصی می فرستند هزینه بیشتری پرداخت می کنند.

به طور کلی رشته فیزیوتراپی در دانشگاه دولتی اتریش با 727 یورو و رشته فیزیوتراپی در دانشگاه خصوصی با 10 تا 23 هزار یورو قابل تحصیل و فارغ التحصیل از این رشته است.

از آنجایی که یکی از دغدغه های عزیزان مایل به تحصیل فیزیوتراپی در اتریش مربوط به هزینه های زندگی می باشد، باید گفت که هزینه زندگی در حدود 1000 تا 13000 یورو در ماه می باشد و همین دلیل این مبلغ بالایی است.

برای زندگی در اتریش توصیه می کنیم اگر توانایی مالی تحصیل در رشته فیزیوتراپی در اتریش را داشته و اگر توانایی مالی تحصیل و زندگی در اتریش را دارید آماده مهاجرت به کشور سرسبز و این جذابیت باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی دیدن کنید.

پزشکان مهاجر به اتریش برای ورود به بازار کار باید چه شرایطی داشته باشند؟

پزشکان مهاجر به اتریش برای ورود به بازار کار باید چه شرایطی داشته باشند؟
پزشکان مهاجر به اتریش برای ورود به بازار کار باید چه شرایطی داشته باشند؟

شرایط ورود به بازار کار پزشکانی که به اتریش مهاجرت می کنند چگونه است؟ طبق آمارهای اخیر، پزشکانی که با ویزای کار وارد اتریش می شوند، پس از طی مراحل و معاینات مناسب، اجازه ورود به بازار کار را دارند.

البته پس از قبولی در آزمون و مدارک مربوطه باید برای مجوز کار اقدام کنند. پس از اخذ مجوز کار، در یک بیمارستان خصوصی یا دولتی در اتریش وارد می شوند و با بیماران اتریشی ارتباط نزدیک برقرار کنند.

البته می توانند در کلینیک های تخصصی برای درمان بیماران کار کنند. مقالاتی در مورد مهاجرت پزشک به اتریش برای مطلع کردن متقاضیان از میزان درآمد پزشکان در اتریش تنظیم شده است. در زیر اطلاعات لازم را در مورد درآمد ارائه کرده ایم.

 

میزان درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟

میزان درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟
میزان درآمد پزشکان در اتریش چقدر است؟

با توجه به این مبحث که در مورد سطح درآمد پزشکان در اتریش می باشد باید گفت که مهاجرت پزشک به اتریش و میزان درآمد آنها بستگی به شرایط پزشکان دارد.

برخی از پزشکان زمان زیادی را برای بهبودی بیماران خود صرف می کنند و داروی بهتری به بیمار می دهند که باعث افزایش درآمد آنها می شود.

اما برخی از پزشکان زمان کمتری را برای درمان بیماری های مراجعه کنندگان صرف می کنند و این امر باعث کاهش درآمد آنها می شود. اما به طور کلی کسانی که در رشته های پزشکی و سایر رشته های مرتبط پزشکی تحصیل کرده اند پس از فارغ التحصیلی حقوق خوبی می گیرند.

زیرا رشته پزشکی به عنوان یکی از پردرآمدترین رشته های دنیا به شمار می آید. به طور کلی یک پزشک شاغل در اتریش 5660 یورو در سال درآمد دارد.

اگر در مورد مهاجرت پزشک به اتریش تحقیق کرده اید و اگر واجد شرایط مهاجرت به این کشور هستید. توصیه ما این است که در مورد سطح درآمد پزشکان در اتریش تحقیقات بیشتری انجام دهید.

 برای تکمیل تحقیق توصیه می کنیم مقالات مرتبط با مهاجرت پزشکان به اتریش و مهاجرت پزشکان متخصص به اتریش را جستجو کرده و آنها را با دقت مطالعه نمایید.

پزشکان جهت مهاجرت به اتریش به چه مدرک زبانی نیاز دارند؟

مدرک زبان مورد نیاز پزشکان جهت مهاجرت به اتریش مدرک زبان آلمانی می باشد. این کشور به مدرک زبان آلمانی بسیار حساس است.

بنابراین پزشکان را ملزم به ارائه گواهی زبان C1  می کند. البته پزشکان می توانند با دوره زبان به کشور اتریش وارد شده و سطح آلمانی خود را ارتقا دهند.

اکثر کشورها، نه فقط اتریش، آزمونی را بر روی مدارک معادل به زبان مادری انجام می دهند. زیرا همه کشورها به پزشکانی نیاز دارند که زبان مادری را بدانند.

اگر برای یادگیری زبان آلمانی مشکل دارید، می توانید محصولات آلمانی زبان را از شرکت های مشاوره مهاجرتی تهیه کرده و برای ارتقای سطح زبان خود تماشا کنید.

 البته، برای شرکت در آزمون، باید به یک مدرسه معتبر مراجعه نموده و در آزمون حضوری یا آنلاین شرکت کنید.

اقامت پزشکان در اتریش از چه شرایطی برخوردار است؟

اقامت پزشکان در اتریش از چه شرایطی برخوردار است؟
اقامت پزشکان در اتریش از چه شرایطی برخوردار است؟

کسانی که در مورد مهاجرت پزشک به اتریش تحقیق کردند و مقالات زیادی در این مورد مطالعه کردند، موفق تر از کسانی بودند که در مورد پزشکی تحقیق نکردند. تحقیقات به شما در انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت کمک می کند.

در مورد شرایط اقامت پزشکان در اتریش می توان گفت که اقامت پزشکان پس از تطبیق مدارک، پس از معاینه و پس از اخذ مجوز کار به طور تقریبی تضمینی خواهد بود. یعنی پزشک بعد از انجام این مراحل می تواند برای دریافت کارت اقامت اقدام کند و شروع به کار نماید.

کارت اقامت پس از چندین بار صدور و تمدید قابل تبدیل به اقامت دائم است. به زبان ساده می توان کارت موقت پزشک را بعد از 5 سال به اقامت دائم تبدیل کرد.

همراهان پزشکان هم می توانند در اتریش زندگی کرده و به صورت رایگان در مدارس اتریش تحصیل کنند. البته برای مورد استفاده قرار دادن از مزایا باید از قبل برای اخذ شهروندی اقدام کنید.

آیا نرخ بیکاری در کشور اتریش بالا است؟

در این بخش مبحث مهاجرت پزشک به اتریش باید گفته شود که نرخ بیکاری به عنوان یکی از شناخته شده ترین شاخص های بازار کار به شمار می آید. نرخ بیکاری وضعیت اقتصاد کشور را نشان می دهد.

ناتوانی اقتصاد یا توانایی ایجاد شغل برای افرادی که قصد ورود به بازار کار را دارند، نرخ بیکاری را تعیین می کند.
به عنوان مثال، زمانی که وضعیت اقتصادی یک کشور پیشرفته و افزایش می یابد. تعداد افراد بیکار در آن کشور کاهش می یابد و یک کشور ضعیف نرخ بیکاری بالایی دارد. در برخی کشورها، افراد بیکار به آن دسته از افرادی می گویند که به دنبال کار هستند.

 افرادی که قصد مهاجرت به اتریش یا یافتن شغل به عنوان پزشک را دارند، باید نرخ بیکاری را در کشوری که می‌روند بررسی کنند و با مشاوری که با این وضعیت سروکار دارد صحبت کنند.

شرایط ویزا برای پزشکان همراه در اتریش چگونه است؟

پزشکانی که برای کار و تحصیلات مشابه به اتریش مهاجرت می کنند می توانند برای خانواده های خود جهت دریافت ویزا و اقامت با خانواده خود در مدت اقامت در اتریش درخواست دهند.

لازم به ذکر است که همراه به معنی همسر و فرزندان زیر 18 سال، اعضای خانواده فرزندان زیر 18 سال و همسرانی که با ویزای همراه به اتریش مهاجرت می کنند می توانند از اقامت اتریش بهره مند شوند.

کودکان می توانند آلمانی را به صورت رایگان یاد بگیرند. همسر افرادی که متقاضی هستند در صورت تمایل می توانند در اتریش کار یا تحصیل کنند.

برای مهاجرت پزشکان به اتریش ارائه چه مدارکی لازم است؟

برای مهاجرت پزشکان به اتریش ارائه چه مدارکی لازم است؟
برای مهاجرت پزشکان به اتریش ارائه چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد اولین قدم برای مهاجرت پزشک به اتریش یادگیری زبان در بالاترین سطح است که در دو مرحله انجام می شود.

فرآیند معادل سازی مدرک پزشکی بعدی، که شامل گذراندن چندین آزمون ارائه شده توسط مرکز معادل سازی مربوطه است. باید توسط دولت اتریش تایید شود تا متقاضی بتواند در اتریش طبابت کند و در این کشور بماند.

مدارک متعددی برای مهاجرت پزشکان و دریافت پذیرش برای مهاجرت پزشک متخصص مورد نیاز است شامل موارد زیر می شود.
  1. کارت شناسایی: پاسپورت با اعتبار 2 سال، شناسنامه ترجمه شده به آلمانی
  2. مدارک تحصیلی: کلیه مدارک تا آخرین مدارک تحصیلی فرد، از جمله ریز نمرات
  3. ارائه دادن تمکن مالی مطلوب برای یک سال پشتیبانی مالی
  4. گواهی سلامت پزشکی
  5. گواهی عدم داشتن سو پیشینه،
  6. بیمه نامه
  7. انگیزه نامه و غیره.

پس از دریافت پذیرش، ارائه مدارک زیر جهت اخذ ویزا ضروری است:

  1. پاسپورت با صفحات خالی برای درج ویزا
  2. گواهی تمکن بر اساس تعداد افراد (مبلغ مجوز برای هر نفر 13500 یورو می باشد و باید در حساب موقت و
  3. جاری باشد)
  4. سندی در مورد اجاره خانه یا آپارتمان
  5. نامه پذیرش رسمی از معتبرترین موسسه آموزش زبان
  6. انگیزه نامه از دلیل مهاجرت
  7. بیمه نامه معتبر مورد قبول دولت اتریش

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه مهاجرت پزشکان به سوئد نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

مزایا مهاجرت پزشکان به اتریش چیست؟

مزایا مهاجرت پزشکان به اتریش چیست؟
مزایا مهاجرت پزشکان به اتریش چیست؟

با توجه به تمام مواردی که در مورد مهاجرت پزشک به اتریش و همچنین متخصصان گفته شد. شرایط لازم برای مهاجرت پزشکان به اتریش، آگاهی از زبان آلمانی و همچنین معادلسازی مدرک تحصیلی و همین طور تجربه کاری می باشد.

اگر متقاضی کار پزشکی در اتریش دوره زبان و مدرک پزشکی مربوطه را در اتریش با موفقیت به پایان برساند، دولت اتریش به متقاضی اجازه کار و اقامت می دهد. از جمله مزایای مهاجرت پزشک به اتریش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

متقاضی می تواند در طول دوره آموزش زبان و معادلسازی تا دریافت ویزای پزشکی اتریش خانواده خود را همراه خود بیاورد.

پس از گذراندن دوره های زبان و معادلسازی، پزشکان و متخصصان ایرانی قادر به افتتاح مطب و کلینیک در اتریش خواهند بود.

در صورت گذراندن دوره های زبان و معادل سازی، می توانید تحصیلات خود را ادامه دهید و تخصص پزشکی را در اتریش به صورت رایگان دریافت کنید.
پس از 5 سال زندگی و کار در اتریش، متقاضی اقامت دائم دریافت می کند. در پایان 6 سال می تواند برای پاسپورت اقدام نماید.
خانواده متقاضی نیز اقامت دائم و در نهایت تابعیت دریافت خواهند کرد.
همچنین همسر متقاضی اجازه کار و تحصیل در اتریش را خواهد داشت.
تحصیل فرزندان متقاضیان در مدارس و دانشگاه ها به صورت رایگان خواهد بود.
البته شرایط کار پزشکان در اتریش وضعیت مناسبی دارد و در این زمینه دولت اتریش با کمبود پزشک مواجه است و درآمد پزشکان در اتریش بالاست.

سخن پایانی

در این مقاله شرایط مهاجرت پزشکا به اتریش، اقامت پزشک اتریش و مهاجرت پزشکان به اتریش همگی به صورت کامل و اختصاصی توضیح داده شده است.

جهت شرکت در دوره های معادلسازی باید پس از تایید مدارک خود را برای آموزش دوره های ویژه آماده نمایند.

در طول دوره آموزشی، پزشکان مجاز به کار در تخصص خود نیستند و ممکن است در مشاغل غیر مرتبط مشغول به کار شوند. پزشکان می توانند فرزندان زیر 18 سال و همسرشان را با خود به این کشور بیاورند.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست مهاجرت پزشکان به دانمارک دیدن کنید.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *