مهاجرت پزشکان به امارات

در این مقاله به بررسی مهاجرت پزشکان به امارات و بررسی مراحل و شرایط آن می پردازیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقدمه

کشور امارات متحده عربی امروزه به یکی از کشورهای ثروتمند و مرفه تبدیل شده است که در بخش های مختلف نیز موفقیت های عظیمی دست یافته است. از این رو به یکی از مقاصد مهم مهاجرتی در دنیا تبدیل شده است.

وضعیت اشتغال و درآمد در کشور امارات بسیار ایده آل و بستر برای پیشرفت و ارتقای شغلی فراهم می باشد. این موضوع پزشکان ایرانی را به این فکر وا داشته تا برای مهاجرت خود به کشور امارات اقداماتی انجام دهند.

 در حال حاضر کشور امارات به عنوان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت پزشکان شناخته شده است. متقاضیان باید ویزای کار امارات را اخذ نمایند تا موفق به مهاجرت و اقامت در این کشور شوند.

 در صورتی که شما نیز متقاضی مهاجرت به امارات از طریق مدرک پزشکی هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا با شرایط و مراحل مهاجرت پزشکان به امارات آشنا شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت پزشکان به اسکاندیناوی را مطالعه نمایید.

در این مقاله می خوانیم:

  1. مزایای مهاجرت پزشکان به امارات
  2. شرایط مهاجرت پزشکان به امارات
  3. میزان سوابق کاری پزشکان جهت اخذ ویزای کاری امارات
  4. مراحل مهاجرت پزشکان به امارات
  5. نکاتی در خصوص آزمون DHA دبی
  6. شرایط ثبت نام در آزمون DHA
  7. راهنمای پیدا کردن شغل در مراکز درمانی امارات
  8. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات
  9. اخذ تابعیت امارات از طریق ویزای کار پزشکی
  10. سخن پایانی

مزایای مهاجرت پزشکان به امارات

مزایای مهاجرت پزشکان به امارات
مزایای مهاجرت پزشکان به امارات

کشور امارات به خصوص شهر دبی در چند دهه اخیر به پیشرفت های عظیمی در تمامی حوزه ها دست یافته است. این موضوع باعث شده است اشتغال و فعالیت در این کشور از اعتبار و اهمیت بالایی برخوردار باشد.

 امارات که به کشوری توریستی تبدیل شده است، در تلاش است بهترین خدمات بهداشتی و درمانی را در اختیار مسافران خارجی و همچنین شهروندان خود قرار دهد تا شرایط رفاهی خوبی را برای آن ها فراهم کرده باشد.

 فراهم کردن امکانات رفاهی بالا سبب جذب هرچه بیشتر توریست شده که در نهایت در اقتصاد این کشور تاثیر گذار خواهد بود. با توجه به این که امارات با کمبود نیروی کادر درمان مواجه است، نیاز شدید به پزشکان خارجی دارد.

از این رو دولت امارات حمایت های خوبی از پزشکان مهاجر دارد و مسیر را برای مهاجرت آن ها هموار کرده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت لوکزامبورگ را مطالعه نمایید.

فعالیت به عنوان پزشک و زندگی در کشور امارات به خصوص در شهرهای مهم دوبی و ابوظبی، مزایای زیادی دارد که شامل موارد زیر می باشد:

امنیت بالا

 در کشور امارات امنیت برقرار است و میزان فساد و جنایت بسیار کمک است. از این رو در لیست کشورهای امن قرار دارد. افراد خارجی به راحتی و بدون هیچ خطری می توانند به این کشور سفر کنند یا اقامت داشته باشند.

فرصت های شغلی زیاد با درآمد بالا

 افراد خارجی در تمام حوزه ها می توانند وارد بازار کار کشور امارات بشوند. امکان پیشرفت و ارتقای شغلی فراهم است. افراد به خصوص پزشکان ایرانی می توانند در این کشور درآمد بالایی نسبت به ایران کسب کنند.

عدم پرداخت مالیات

 پزشکان و کادر درمان در کشور امارات هیچ گونه مالیاتی پرداخت نمی کنند. در سال 2018 سازمان مالیات امارات قانونی را تصویب کرد که پزشکان و کادر درمان از پرداخت مالیات معاف هستند.

عدم نیاز به مدرک زبان

 افراد خارجی برای مهاجرت به هر کشوری باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند. اما پزشکان خارجی برای اخذ ویزای کار امارات نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند و تنها تسلط آن ها بر زبان عربی یا انگلیسی جهت اخذ ویزای کار، کفایت می کند.

زندگی مرفه

 کشور امارات امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار شهروندان و مهاجران خود قرار داده است که پزشکان خارجی نیز می توانند از آن ها استفاده کنند. دولت امارات در بخش های درمانی، تفریحی، آموزش، حمل و نقل، شهرسازی و … امکانات خوبی را فراهم آورده است.

پیشنهاد می کنیم مقاله زندگی در لوکزامبورگ را مطالعه نمایید.

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

شرایط مهاجرت پزشکان به امارات
شرایط مهاجرت پزشکان به امارات

پزشکانی که قصد مهاجرت و اشتغال در کشور امارات را دارند باید از شرایطی برخوردار باشند. داشتن هر یک از شرایط جهت اخذ ویزای کار امارات الزامی می باشد. اداره ی بهداشت دبی (DHA) در خصوص پذیرش شرایط پزشکان سخت گیری های زیادی دارد و در این راستا آزمون هایی را اخذ می کند تا بهترین پزشکان را مورد پذیرش قرار دهد.

 شرایط لازم جهت مهاجرت به کشور امارات از طریق مدرک پزشکی، شامل موارد زیر می باشد:

  • لازم است متقاضیان بر زبان عربی یا انگلیسی تسلط داشته باشند تا موفق به اخذ ویزای کار امارات شوند. اکثر مراکز درمانی امارات تسلط به زبان عربی را الزامی نمی دانند.
  • پزشکان متقاضی مهاجرت به امارات باید حتما چند سال سابقه کار مرتبط در کشور خود را داشته باشند. اداره بهداشت دبی برای هر گرایشی از پزشکی، حداقل سابقه ی کار را تعیین کرده است که متقاضیان باید حتما واجد آن باشند. طبیعتا هر چه میزان سابقه کاری مرتبط بیشتر باشد، شانس اخذ ویزا افزایش می یابد.
  • از دیگر شرایط مهم اخذ ویزای کاری امارات برای پزشکان، شرکت در آزمون های مربوطه که توسط اداره بهداشت دبی برگزار می شود، می باشد.
  • از دیگر شرایط مهاجرت پزشکان به امارات اخذ تاییدیه Eligibility Letter می باشد که توسط سازمان بهداشت دبی صادر می شود.

میزان سوابق کاری پزشکان جهت اخذ ویزای کاری امارات

میزان سوابق کاری پزشکان جهت اخذ ویزای کاری امارات
میزان سوابق کاری پزشکان جهت اخذ ویزای کاری امارات

همانطور که در بخش قبلی بیان شد پزشکان متقاضی مهاجرت به امارات باید سوابق کاری مرتبط داشته باشند. همچنین بیان شد که اداره بهداشت دبی برای هر گرایشی از پزشکی حداقل سوابق کاری تعیین کرده است که متقاضی باید واجد شرایط آن باشد.

حداقل سوابق کاری مورد پذیرش برای هر گرایشی شامل به صورت زیر می باشد:

  • پزشک عمومی: حداقل 4 سال
  • دندانپزشک عمومی: حداقل 4 سال
  • پزشک متخصص: حداقل 3 سال
  • پزشک ماما و پرستار: حداقل 3 سال
  • داروشناس: حداقل 2 سال
  • فیزیوتراپیست: حداقل 2 سال
  • تکنیسین بیهوشی: حداقل 2 سال
  • تکنسین کاشت مو: حداقل 2 سال
  • تکنسین رادیولوژی: حداقل 1 سال
  • تکنسین دندانپزشکی: حداقل 1 سال
  • تکنسین زیبایی: حداقل 2 سال
  • تکنسین لیزر: حداقل 2 سال

مراحل مهاجرت پزشکان به امارات

مراحل مهاجرت پزشکان به امارات
مراحل مهاجرت پزشکان به امارات

متقاضیان مهاجرت به امارات با مدرک پزشکی در وهله ی اول باید شرایط خود را جهت مهاجرت به این کشور بررسی کنند. سپس مراحل زیر را طی نمایند تا موفق به اخذ ویزای کاری کشور امارات بشوند:

  • شرکت در آزمون DHA
  • اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی و کاری تحت عنوان DataFlow
  • مصاحبه حضوری
  • اخذ پیشنهاد کاری (Job Offer)
  • صدور مجوز کار
  • اخذ مجوز کار

پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت پزشکان به کانادا را مطالعه نمایید.

شرکت در آزمون DHA

لازم است متقاضیان در آزمون DHA ثبت نام کنند و حداقل نمره قبولی را اخذ نمایند. این آزمون مشابه آزمون پرومتریک در کشورهای عمان و قطر می باشد.

متقاضیان همچنین باید نامه صلاحیت حرفه ای خود را از نظام پزشکی کشور امارات اخذ نمایند. این نامه صلاحیت متقاضیان را از نظر علمی، انضباطی، اخلاقی، جسمی و روحی نشان می دهد.

اخذ تاییدیه مدارک تحصیلی و کاری تحت عنوان DataFlow

در مرحله بعد از آزمون DHA لازم است متقاضیان مدارک و شواهدی در راستای اثبات سوابق تحصیلی و کاری خود ارائه نمایند.

 به این روند DataFlow گفته می شود. متقاضیان لازم است تاریخ شروع و پایان تحصیلات و همچنین تاریخ شروع به کار و اتمام کاری خود را در مراکز درمانی قید کنند.

مصاحبه حضوری

در مرحله بعد لازم است متقاضیان در مرحله ای تحت عنوان Viva به وزارت کشور امارات مراجعه کنند تا به سوالات مربوطه به زبان انگلیسی پاسخ کامل بدهند. قبولی در مصاحبه جهت اخذ ویزای کار امارات اهمیت زیادی دارد.

اخذ پیشنهاد کاری (Job Offer)

اخذ پیشنهاد کاری (Job Offer)
اخذ پیشنهاد کاری (Job Offer)

در صورتی که متقاضی مراحل قبلی را با موفقیت طی کرد، باید به دنبال شغل مورد نظر خود در مراکز درمانی باشد. نامه جاب آفر را باید از یک کارفرمای اماراتی دریافت کنید تا بتوانید وارد مراحل اخذ ویزای کار امارات بشوید.

اخذ مجوز کار

بعد از اخذ جاب آفر دلخواه، متقاضیان می توانند مجوز کار (Work Permit) و ویزای کار امارات را دریافت کنند و به این کشور مهاجرت نمایند.

نکاتی در خصوص آزمون DHA دبی

متقاضیانی که به فکر مهاجرت از طریق مدرک پزشکی هستند باید بدانند که تمام مجوزهای لازم جهت اخذ ویزای کار امارات را سازمان بهداشت و درمان دبی توسط ارگان CPQ صادر می کند.

وظیفه این ارگان معادل سازی مدرک و برگزاری آزمون هایی جهت ارزیابی سطح دانش و عملکرد متقاضیان کار پزشکی می باشد.

این ارگان بعد از بررسی مدارک متقاضیان، آزمونی تحت عنوان DHA برای آن ها برگزار می کند که همه متقاضیان ضروری است در آن شرکت نمایند.

پذیرفته شدگان در این آزمون بعد از گذراندن مراحل به خصوصی، مجوز کار در بخش های درمانی و پزشکی امارات را به دست می آورند.

اداره بهداشت دبی با هدف معادل سازی مدرک و دستیابی متقاضیان به بالاترین سطح عملیات پزشکی آزمون را برگزار می کند که در آن تمام مهارت های متقاضیان را مورد ارزیابی قرار می دهد. این آزمون دارای چند مرحله می باشد که متقاضیان باید تمام مراحل آن را با موفقیت سپری کنند.

 لازم به ذکر است این آزمون مختص رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری می باشد و رشته های علوم پایه با مدرک لیسانس مجاز به شرکت در آن نیستند. برخی از رشته های پیراپزشکی نیز مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

شرایط ثبت نام در آزمون DHA

متقاضیان مهاجرت به امارات از طریق مدرک پزشکی باید شرایط زیر را جهت شرکت در آزمون DHA داشته باشند:

  • داشتن اطلاعات کامل از شرایط متقاضی جهت شرکت آزمون
  • تکمیل فرم مخصوص شرکت در آزمون
  • ارائه رسید پرداخت هزینه های آزمون
  • بارگذاری مدارک مورد نیاز
  • اعتبارسنجی مدارک
  • تاییدیه مدارک

راهنمای پیدا کردن شغل در مراکز درمانی امارات

راهنمای پیدا کردن شغل در مراکز درمانی امارات
راهنمای پیدا کردن شغل در مراکز درمانی امارات

تمامی شرایط و مراحلی که برای مهاجرت پزشکان به امارات در این مقاله بیان شد اهمیت دارند. پیدا کردن شغل مورد نظر و مرتبط با مدرک تحصیلی از جمله مراحل اخذ ویزای کار امارات می باشد.

از این رو در این بخش نکاتی در خصوص پیدا کردن بهترین شغل مورد نظر بیان می کنیم. در چند دهه ی اخیر مراکز درمانی دولتی و خصوصی زیادی در کشور امارات دایر شده است که علت آن افزایش توریست و افزایش مهاجران خارجی می باشد.

دولت امارات همواره به دنبال جذب نیروی متخصص خارجی برای مراکز درمانی خود می باشد تا بهترین خدمات را با کیفیت بالا در اختیار شهروندان و مسافران خارجی خود قرار دهد.

در بخش های قبلی در مورد مزایای زیاد اشتغال و زندگی در کشور امارات صحبت کردیم. بنابراین اگر شما نیز پزشک هستید و سابقه کاری خوبی دارید، از این فرصت طلایی استفاده کنید تا آینده شغلی تضمین شده و بهتری داشته باشید.

با اشتغال در امارات همچنین به درآمد بالاتری دست پیدا خواهید کرد.

برای پیدا کردن بهترین موقعیت های شغلی در امارات می توانید از روش های زیر اقدام کنید:

  • با مراجعه به سایت وزارت بهداشت امارات و دبی پیشنهادهای کاری این کشور را بررسی کنید و اقدامات لازم را به عمل آورید. وزارت بهداشت همواره لیست مشاغل مورد نیاز خود را در شهرهای مختلف امارات در سایت مخصوص خود ثبت می کند.
  • علاوه بر مراجعه به سایت، شما می توانید درخواست خود را برای بیمارستان یا مرکز درمانی مورد نظر ارسال کنید تا سوابق کاری و مدارک تحصیلی شما را مورد بررسی قرار دهند. مجموعه مقصد در صورت تایید، به شما پیشنهاد کاری می دهد.
  • شما همچنین می توانید به سایت ها و مراکز کاریابی در کشور امارات سر بزنید. کارفرمایان اماراتی نیروی متخصص خود را به این مراکز یا سایت ها درخواست می دهند که در این صورت به راحتی شغل مورد نظر خود را پیدا خواهید کرد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات
مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پزشکان به امارات

پزشکان متقاضی مهاجرت به امارات لازم است مدارکی را جهت اخذ ویزا آماده کرده و به اداره مهاجرت این کشور ارائه نمایند. در صورت نقص یکی از مدارک، درخواست اخذ ویزای متقاضیان ریجکت خواهد شد. ب

نابراین در تهیه و ارائه کامل مدارک دقت بالایی داشته باشید. این مدارک شامل موارد زیر می باشند:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی به خمراه ترجمه رسمی
  • مدارک تحصیلی به همراه ترجمه رسمی
  • ریزنمرات دوره تحصیل به همراه ترجمه رسمی
  • اصل و ترجمه پروانه مطب یا پروانه دائم پزشکی
  • اصل و ترجمه گواهی اشتغال به کار

لازم است بدانید پزشکانی که در مطب شخصی اشتغال دارند، گواهی اشتغال به کار خود را باید از سازمان نظام پزشکی یا معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی اخذ کنند.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه مهاجرت فیزیوتراپیست به دبی نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

اخذ تابعیت امارات از طریق ویزای کار پزشکی

اخذ اقامت دائم و اخذ تابعیت کشور امارات از جمله مسائلی است که ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور را درگیر خود کرده است. افراد خارجی از روش های مختلفی نظیر کار، تحصیل و سرمایه گذاری می توانند اقامت کشور امارات را به دست آورند.

اما لازم است بدانید هیچ یک از روش های ذکر شده منجربه صدور اقامت دائم و صدور تابعیت نمی شود.

 در واقع کشور امارات تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد و تمام افرادی که از طریق کار، تحصیل و سرمایه گذاری به امارات مهاجرت می کنند، اقامت موقت اخذ می نمایند که لازم است هر چند سال اقامت خود را تمدید کنند.

با این حال افراد خارجی از طریق 2 روش می توانند اقامت دائم و تابعیت امارات را به دست آورند. اول این که به مدت 30 سال در امارات با اقامت موقت زندگی کنند.

دوم این که با یک فرد تبعه ی اماراتی ازدواج کنند. در صورتی که یک فرد خارجی با تبعه ی امارات ازدواج کند بعد از گذشت 3 سال می تواند برای اخذ اقامت دائم خود اقدام نماید.

در هر دو روش اخذ اقامت دائم لازم است متقاضی تابعیت قبلی خود را ترک کند تا بتواند تابعیت امارات را به دست آورد.

زیرا دولت امارات قانون تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد. در صورتی فردی که تابعیت امارات را دارد، تابعیت کشوری دیگر را اخذ کند، تابعیت امارات او باطل می گردد.

سخن پایانی

روند اخذ ویزای کار برای متقاضیان مهاجرت به امارات با مدرک پزشکی کمی پیچیده و زمان بر است. این موضوع به دلیل جذب نیروی متخصص و ماهر توسط اداره بهداشت دبی می باشد. از این رو بهتر است در مسیر اخذ ویزای کار امارات از یک کارشناس یا وکیل مهاجرتی کمک بگیرید.

وکیل مهاجرتی را مراحل و شرایط لازم آشنایی کامل دارد و بهتر می تواند با موانع روبه رو شود. از این رو شانس موفقیت پرونده شما افزایش خواهد یافت.

در صورت ریجکت شدن درخواست شما، وقت و هزینه زیادی تلف می شود. بنابراین با استخدام یک مشاور یا وکیل مهاجرتی از ریجکت شدن ویزای خود پیشگیری کنید.

By root

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *